Gå til innhold

windows xp ! vanvittig treg oppstart ?


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så er min windows xp pro sp1 blitt vanvittig treg i oppstarten, fra og med det vinduet hvor den viser windows xp logoen med den inlastnings indikatoren til den er ferdig med å laste inn det den skal så bruker den 6-9 minutter før den er oppe og går og ikke henger seg når jeg opner programmer.

 

Det skjedde helt plutselig. Jeg har kjørt online scanner, oppdatert antivirus program på pc, ad-ware spybot destroyer og fjernet det som kan fjernes men nei like treg når jeg starter den opp. Gikk til det skrittet og formaterte hele pc. La in windows på nytt. Når jeg da startet den opp dagen etter gikk den som et olja lyn. Jeg gjorde ikke noe mer med pc den dagen da jeg ikke hadde tid. Blid og fornøyd gledet jeg meg til dagen etter for å begynne med å legge inn ting som jeg trenge men f****** steike nå var den like treg og det med bare win xp inne på hardisken. Så da var det ikke noe med programmene som lå inne på maskinen før jeg formaterte.

 

Det er ikke mange programmer i oppstarten, er klar over den biten der.

 

Til info dette problemet gjelder bare når jeg skal starte maskinen opp etter at den er skrudd av, den booter raskt og effektivt når jeg tar restart på maskinen.

 

Så er det noen av dere som kan komme med noen tips o.l

Hvis ikke så kommer jeg til å strippe pc for alt mulig hardware og kun prøve med en ting om gangen for å se om det kan være en hardware feil

 

Mvh

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har hatt en treig oppstart selv , da var det jeg som hedde tullet med IDE kabelen .

 

-husk at der er den i enden som skal være til master disken. ;)

Hmm godt tips, skal sjekke med en gang, nei den gjør vist ikke det. Skal teste det når jeg starter den i morgen, gidder ikke å gjøre det nå. Men kan noen forklare meg hva forskjellen er ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...