Gå til innhold

Trenger hjelp til å oppgradere bios (asus hovedkort)

Adamsryan

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har oppgradert til XP og kjøpt Gforce 2 GTS og etter det så har maskinen min vært veldig ustabil. Komponenter "forsvinner" og jeg må legge dem inn på nytt. Hver gang jeg slår av/restarter maskinen så funker ikke nettet når jeg skurer den på igjen, og jeg må avinstallere nettverkskortet og restarte maskinen for at det skal funke igjen (har resultert i at jeg har hatt maskinen på i 6 dager i strekk;)), jeg kan ikke bruke Gforce 2 kortet mitt, må bruke Voodoo kortet (har testet kortet hos en kamerat og det funker bra).

Så jeg bøyer meg ydmykt og ber om hjelp til å oppgradere biosen (det virker litt for "farlig" til å gjøre det i "blinde")

Litt hovedkort/bios info

Model : P2B

Version: ASUS P2B ACPI Bios revision 1011

Chipset: i440BX

Date: 10/21/99

Har award modular bios

Ellers så har jeg PIII 550mhz og 256RAM

Vil være forevig takknemelig hvis noen kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vi se: først trenger du Asus' sitt flash prog og den nyeste BIOSen.

Deretter tar du en diskett. Høyreklikker på den i min datamaskin og velger formater. Merk så av for at du skal lage en MS-DOS boot disk(eller noe i den duren). Så kopierer du flash prog'et og biosen over på disketten. Deretter er det bare å boote opp på disketten starte flash programmet, velge først save bios og så velge update bios, da blir du bedt om å skrive inn navnet på biosfila. Du gjør det og bekrefter. Når flashinga er ferdig så kan du bare reboote rett til XP

God natt og lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...