Adamsryan Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 Hei Jeg har oppgradert til XP og kjøpt Gforce 2 GTS og etter det så har maskinen min vært veldig ustabil. Komponenter "forsvinner" og jeg må legge dem inn på nytt. Hver gang jeg slår av/restarter maskinen så funker ikke nettet når jeg skurer den på igjen, og jeg må avinstallere nettverkskortet og restarte maskinen for at det skal funke igjen (har resultert i at jeg har hatt maskinen på i 6 dager i strekk;)), jeg kan ikke bruke Gforce 2 kortet mitt, må bruke Voodoo kortet (har testet kortet hos en kamerat og det funker bra). Så jeg bøyer meg ydmykt og ber om hjelp til å oppgradere biosen (det virker litt for "farlig" til å gjøre det i "blinde") Litt hovedkort/bios info Model : P2B Version: ASUS P2B ACPI Bios revision 1011 Chipset: i440BX Date: 10/21/99 Har award modular bios Ellers så har jeg PIII 550mhz og 256RAM Vil være forevig takknemelig hvis noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Skal vi se: først trenger du Asus' sitt flash prog og den nyeste BIOSen. Deretter tar du en diskett. Høyreklikker på den i min datamaskin og velger formater. Merk så av for at du skal lage en MS-DOS boot disk(eller noe i den duren). Så kopierer du flash prog'et og biosen over på disketten. Deretter er det bare å boote opp på disketten starte flash programmet, velge først save bios og så velge update bios, da blir du bedt om å skrive inn navnet på biosfila. Du gjør det og bekrefter. Når flashinga er ferdig så kan du bare reboote rett til XP God natt og lykke til Lenke til kommentar
Adamsryan Skrevet 28. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2001 Takk takk takk:) Jeg tar og gjør det i morgen (har lært "the hard way" å aldri fikle med sånt så sent:)). God natt [ Denne Melding var redigert av: Adamsryan på 2001-10-28 02:44 ] Lenke til kommentar
Colin Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 Noe annet du kanskje bør tenke på, er om hovedkortet ditt i det hele tatt støttes av XP. Høres merkelig ut at de problemene du har er pga. bios..... Pål Lenke til kommentar
Adamsryan Skrevet 28. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2001 hmm, det hadde jo vært typisk at XP ikke støtter kortet mitt. Men jeg kjørte den kompabilitetstesten før jeg installerte og "alt" var kompatibelt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå