Lapette Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Hei der.. Dette har sikkert blitt tatt opp 10000 ganger før, men... Jeg har nettopp kjøpt meg TVut kabel til mitt radeon 9800XT 256mb kort.. Det er bare synd at det på TV'en blir svart-hvitt!! Hva må jeg gjøre for å få frem farger?? TV'en er ganske gammel, ikke så veldig.. Ca 2-4 år.. noen tips? Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Finnes mange tråder om dette ja. Svaret er vel at TV din ikke tar i mot S-video signaler via scart. Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 DOH! Betyr det at det vil forbli s\h?! Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 eller at du må trykke på AV-knappen en gang til. På min TV har jeg en farge versjon og en svart-hvitt versjon, AV1 og AV2 Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Hvis du leser denne guiden her nøye så ser du hva du trenger for å få farger: http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_pc_...p#scartovergang Lenke til kommentar
billythekid Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 alså alle TVr nyere enn 1990(tipper) kan få farger. Er bare innesillingene deres som er feil Riktig PAL gir farger. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Hva slags TV har du? Alder hjelper ikke. Oppgi merke og modell, så kan jeg kanskje hjelpe... Endret 23. februar 2004 av Mr D Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 alså alle TVr nyere enn 1990(tipper) kan få farger. Er bare innesillingene deres som er feil Dette er direkte feil! Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Jeg klarer ikke å stille instillingene.. hvor finner jeg dette alternativet på fjernkontrollen? Har nemlig ingen MENY knapp! Kablen er 5 meter lang forresten hvis det har noe å si.. Den linken som ble gitt var til litt hjelp, men det stod ikke noe om hvordan man skulel skifte til PAL versjon.. Noen forslag? Takk for hjelpen Lenke til kommentar
ChriZno Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 En kompis av meg hadde også dette problemet. Vi byttet til PAL, og så tilbake til NTSC, stilte på alt som KUNNE stilles på¨på TV'en. Fra mitt ståsted ser jeg ikke hvordan det kan være TV'ens feil. Vi stilte også på alt mulig av skjermkort-instillinger. Han hadde ATI Radeon 7500 mobility. Kanskje dette er et rent ATI-problem? Eller kanskje det er p.g.a. overgangen fra SVHS-singla til SCART? Uansett ville jeg anbefalt å prøve andre typer kabler. Er det composite video-utgang på kortet? Prøv den også! Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Jeg har prøvd det på to forskjellige TV'er, men begge uten hell.. Det kan være at jeg har instillt feil på grafikk kortet? Grr, så irriterende..! Jeg finner ikke noe sted jeg kan stille inn TV'en!!! ARF! Jaja, håper på flere intelligente inlegg, god natta folkens Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Tror ikke kabelen er problemet, den må være ganske lang for stort nok signaltap ved romtemperatur. Jeg foreslår at du prøver med en annen TV, hvis du har muligheten. Jeg hadde samme problemet, og det viste seg at scart-inngangen på TV'n (har 3 stykk på TV'n) hadde en feil. Når jeg prøvde en annen scart-inngang fikk jeg farge. Så hvis du har flere scart-innganger på TV'n din prøv en annen. Kanskje verdt et forsøk? Edit: Oops.. ser du skrev at du hadde prøvd det etter at jeg begynte på posten. Endret 23. februar 2004 av VinterUlv Lenke til kommentar
Vike Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 plagdes med det samme på mitt Gforce3 for en stund siden.... jeg husker ikke nøyaktig hva instillingene het men jeg måtte stille min tv på mono-lyd... enten kunne jeg ha farger m mono lyd eller sorthvitt med stereo... virket ikke som tv og/eller kabel taklet både stereo og farger. Det var en jvc tv, såpass husker jeg Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Hva slags TV har du? Alder hjelper ikke. Oppgi merke og modell, så kan jeg kanskje hjelpe... Hei! Min TV er ganske gammel, over 10 år! Merke og modell er: Bang & Olfusen Beovision 7202 Kan eg får farger gjennom s-vhs? Mhv Espen Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Prøv å endre innstillingene til Composite signal, funker her (og alle andre plasser jeg har testet). Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Min Hitachi tv på 10 år har s-vhs støtte på alle innganger mens min Akai tv på 2 har støtte bare på 2 av 3 innganger så alder har lite å seie. Det som er saken er at det ikkje hjelper bare å få fram AV på Tv-en. Der må stå AV-(S). Så får Dere fram AV1, AV2, AV3, AV3-S så kobles pc-en på AV3. AV1 og AV2 er som regel bak, mens AV3 er i front. Får Dere ikkje farger på AV-S så er det sikkert innstillinger på pc-en. Pal innstillinger skal ikkje vere nødvendig å stille på tv-en, men på pc-en. Edit: Straff meg om eg tar feil men er ikkje verre enn det. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Kan eg får farger gjennom s-vhs? Du kan få farger gjennom S-VHS ja. Du trenger bare å koble din S-VHS spiller til TV apparatet gjennom scart og sende kompositt videosignal eller gjennom antenne signalet. Burde funke perfekt. Hvis TV'n din har støtte for S-video så kan det gi bedre kvalitet. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Prøv å endre innstillingene til Composite signal, funker her (og alle andre plasser jeg har testet). Ikke på ATI kort. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Jeg klarer ikke å stille instillingene.. hvor finner jeg dette alternativet på fjernkontrollen?Har nemlig ingen MENY knapp! Kablen er 5 meter lang forresten hvis det har noe å si.. Den linken som ble gitt var til litt hjelp, men det stod ikke noe om hvordan man skulel skifte til PAL versjon.. Noen forslag? Takk for hjelpen Problemet ditt er som forklart i guiden jeg linket til at din scart ikke takler S-video. Kjøp deg en overgang som det var linket til. HVis du ikke har meny på TV'n så tyder det på at det er en veldig gammel crappy TV uten S-video støtte. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hva slags TV har du? Alder hjelper ikke. Oppgi merke og modell, så kan jeg kanskje hjelpe... Hei! Min TV er ganske gammel, over 10 år! Merke og modell er: Bang & Olfusen Beovision 7202 Kan eg får farger gjennom s-vhs? Mhv Espen Har ikke så mye kjennskap til B&O. Ifølge de dataene jeg fant er TV-en nesten 20 år gammel (modellen er produsert 1984-86) og har ikke engang scart. Den har bare noen "sære B&O-koblinger" med lyd ut og inn. Skal du koble PC på TV, så skaff deg en nyere TV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå