Gå til innhold

FPS dropp i CounterStrike


WoRtH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par ting

WoRtH @ 23/02/2004 : 18:45

Kjøpte akuratt nytt sjermkort , Sapphire Radeon 9800 Pro 128 mb

Eg spiller ein del CS(counterstrike) så eg kjøpte det egentlig på grunnlag av det.

Hvis du spiller mye CS burde du vite bedre enn å kjøpe ATi

HoLy_CoW @ 23/02/2004 : 19:00

disse radeon kortene er dårlige til cs, så det er nok ikke drop

:thumbup:....dessverre

WoRtH @ 23/02/2004 : 19:11

Kan ikke ha med at eg har litt for dårlig cpu og hk?

Har AMD xp 2000 + , pluss et ASUS ATV33 hovedkort

Hvis du ser i manualen til Half-life så er systemkrav følgende (anbefalt): Pentium 400 MHz, 16 MB skjermkort, 128 MB minne. Dette er satt litt på spissen men håper du skjønner tankegangen min....

Merlin @ 24/02/2004 : 17:26

Skriv dette i console: developer 1

(dette er sagt mange ganger det....) Half-life søtter simpelten ikke mer en 100fps så alle de som skriver developer 1 lurer bare seg selv.

Endret av dub
Lenke til kommentar
gfx har egentlig ingenting å si i cs.... er nesten bare cpu,ram og hdd....

kan ha gf2mx og ha evig bra fps... d er steam som bruker evig mye..

kommer an på om du har nVidia eller ATi, ATi er litt bedre i directx applikasjoner enne nVidia, men nVidia er igjen langt bedre i OpenGL applikasjoner som CS er bygget på.

Lenke til kommentar

For dere som er litt "tett" i pappen, så snakker vi om CS v1.6, altså den nye versjonen av counter-strike. Den krever ikke noe radeon 9800pro for å bli kvitt fps drops, For "ente" gang så krever cs (1.6) cpu kraft.

 

AMD XP2000+ + Radeon 9800pro = masse fps drop.

 

AMD XP2800+ + Radeon 9800pro = 100fps

 

 

Punktum finale. :roll:

Lenke til kommentar

Ikke bruk developer "1" !

 

gl_dither "1"

gl_cull "1"

gl_keeptjunctions "0"

gl_max_size "128"

gl_clear "0"

d_spriteskip "0"

r_dynamic "1"

r_mirroralpha "0"

gl_palette_tex "0"

r_norefresh "0"

gl_round_down "5"

cl_weather "0"

max_shells "0"

gl_texturemode

gl_wateramp "0"

r_shadows "0"

r_waterwarp 0

fastsprites 1

cl_highmodels 0

cl_shadows 0

gl_picmip 1

gl_playermip 2

joystick 0

max_shells 0

max_smokepuffs 0

brightness 30

gamma 3

r_mmx 1

 

Sett ati kommandoene i konsollen til "0"

Still rates.

Bruk nyeste drivere (helst omega driverne http://www.omegacorner.com/ati_2kxp.htm )

Lenke til kommentar

Hmm. jeg hadde en HP pc med 1,8 ghz, ukjent hovedkort, og Geforce3 ti 200 og 512 DDR RAM. 100 fps uten problem. Så kjøpte jeg et sapphire radeon 9700 pro, og vips fps drop fra 100 til 30-40 med en gang. Jeg prøvde alle tweake guidene som er men ingenting fuket. Fps kommands hjelper ingeting på fpsdroppen og "developer 1" er det mest patetiske forslaget noen har kommet med.

Siden cs er det jeg spiller mest, begynte jeg å rive meg i håret å føle en vis trang til å skade meg selv. Jeg fant så ut at jeg skulle kjøpe nytt hovedkort og prosessor.

Intel Pentium 3.0 og Asus k8vettellerannet. Å vips 100 fps konstant, aldri hatt et eneste fpsdrop siden oppgraderingen. Ja, radeon er dårligere en nvidia på cs(opengl), men radeon har ingen problem med cs hvis kortet får litt hjelp fra en prosessor som sparker litt fra ;)

nb: jeg er pro (i cs) :D

Lenke til kommentar

Mmm.. Jeg får fint til 100fps med en 800Mhz AMD, 256 Mb ram og et gammelt skjermkort.. ikke kom å si at CS krever kraftig maskin!

Tipper det er noen gamle drivere el.l. som ligger å ødelegger for trådstarter. Skjermkortet hans er iallefall overkill for CS.. Om det er nForce eller ATI.. spiller liten rolle med de korta du får kjøpt i dag, om du skal bruke det på CS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...