Gå til innhold

om temperatur på pc

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem angående temperaturen tror jeg. Jeg får opp serious error av og til når jeg spiller generals online. Plutselig kommer det opp melding om serious error i windows og grunnen kan visstnok være ikke godt nok hardware, overheat eller virus. Maskina mi er helt ny så den er det ikke noe galt med. Virus er det heller ikke. Hva kan være grunnen til dette og hva kan jeg evt gjøre. Grafikkortet er powercolor radeon 9800 xt 256MB og cpu amd athlon xp 3400+ 2,2 ghz. Hovedkortet er et msi kort et eller annet. Jeg var i bios. Cpu temp var 40, system 37 og Thermal active temperatur var 65.

Obs! I bios så jeg på agp instillingene de sto på 128 Mb ikke 256 Mb som grafikkortet mitt drar. Kan det ha noe å si kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du liggende i huset en sånn sommervifte for å holde folk som sitter i solsteika kjølige?

Hvis du har det: Prøv å åpne kabinett-døra og la den blåse på komponentene. Da kan du være sikker på at temperaturen holdes sikkert 10 °C lavere enn normalt. Kjør så generals online som du pleier. Hvis du får samme kræsj med den lavere temperaturen så vet du at det i allefall ikke er temperaturen som er skyld i problemene.

Lenke til kommentar

jeg har ikke klokka nei. Regner med det må være agp instillingene i bios at de sto på 128 mens grafikkortet mitt er 256 MB. Det har sannsynligvis gjort at tempen har gått opp. Men hva mener du med å stille inn kortet nøyaktig?? Og evt hvordan gjør jeg det ?

Lenke til kommentar

nei , med 256 på kortet trenger du ikke reservere masse system memory .

Det er bortkastet .(hadde du hatt AGP kort med 64MB hadde det blitt annerledes).

Du trenger iallefall ikke mere enn 128 i aperture .

Jeg tok nettopp en aquamark test med r9600xt med 256MB og aperture til 64MB

og fikk 34000 poeng (som er veldig bra score med r9600) alt fløt bra .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Må bare legge til noe: Dette høres mye mer ut som driverproblemer enn noe med AGP innstillinger. Du har Athlon 64, right? Trolig det i og med at du skriver "3400" - denne modellen er en A64. Da er det stor sansynlighet at det er minneproblemer. Har du prøvd å bytte ram? Det kan hjelpe. En venn av meg kjøpte seg nylig et A64 system og han opplever stadig vekk stabilitetsproblemer pga. rammen. Kan du oppgi hvilket hovedkort du har og andre spesifikasjoner. Dette problemer skal vi løse :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...