Gå til innhold

Triks til Counter-Strike


Anbefalte innlegg

Det hele handler om å vite dine egne ferdigheter, våpenets plusser og minuser, samt ikke være redd for å prøve noe nytt. En Mac10 f.eks, er sterkere enn en god del andre våpen, og funkerer eksellent på kort avstand.

Veldig godt oppsummert hva jeg mener. Spiller man med mac-10/tmp, må man enten spille roligere eller enda mer aggressivt enn man gjør med rifler.

 

HVORFOR BRUKER INGEN PRO GAMERS DE VÅPENENE NÅR DE SPILLER CW?!

 

Fordi de ikke er særlig gode med smgs/hagler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
AK dreper på ett hodeskudd, uansett. Anyways, du mister full kontroll av et hodeskudd fra TMP, og kommer det først étt, kommer det kjapt et par til.

 

Angående de rommene, de fleste orginale CS-maps (Fra Retail / Den orginale mappacken) inneholder slike easter-eggs, eller skjulte "skatter", der det står en liten hilsen og takk til. På Cs_office f.eks, har du det hamsteret i veggen.

heh, loeve..

 

Ak dreper på 1 skudd, menst med tmp mister du helt kontroll.. ja? hva som er mest effektivt ? å drepe noen, eller å gjør at de mister kontroll?

Treffer du med den første kula i hodet med TMP'en, blir det ikke noen AK kule, rett og slett fordi den er såpass presis og kjapp TMP'en, at treffer den første kula i hodet, gjør en, to av de 4 -5 neste også det.

Lenke til kommentar

tror jeg leste ett sted at Navy seals brukte MAC10 noen ganger, med med lyddemper da...

 

UZI brukes av samme grunn som MP5, den er hardfør som ******, men MP5 er tysk og DYR, lite "politisk korrekt" for israel å bruke...samt at israel vil være uavhengig militært, derfor lager de våpenene selv, galil, uzi, Desert Eagle osv..

 

når det er sagt, det er to vidt forskjellige bruksområder for en AK47/M4A1 og en MP5/Mac10/TMP....enkelt og greit både real life og i cs...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
HVORFOR BRUKER INGEN PRO GAMERS DE VÅPENENE NÅR DE SPILLER CW?!

Vær så snill da... Du gjør deg selv til latter ved å skrive sånne tåpelige innlegg.

 

----------------------

 

Er ganske enig med Loeve, og mener personlig at jeg har stort større overtak med glock. Men ikke begyn å si at colt er mye mer effektivt på lang avstand også. Sitter en CT og T mot hverandre på 1 meter avstand, en med tmp og en med colt, så kan han med tmp simpelt vinne. Det handler om taktikk og kjennskap, våpen er bare en bagatell.

 

Som tidligere nevnt, ganske lett å få hs, ikke minst et pent hs.

 

Btw, de som snakker om peiling, hva med at dere også får dere litt peiling før dere poster? "Fei førr dåkkers egen dør først!"

heh? du har stort større overtak med glock? uh.. ok..

 

selvsagt mener jeg at colt er bedre longrange en f.eks TMP.

 

Vær så snill da... Du gjør deg selv til latter ved å skrive sånne tåpelige innlegg.

hvordan det? forklar deg?

 

Er nesten ingen som bruker, TMP, Mac10, Hagle og Para, er vel en grunn til det?

 

...

Lenke til kommentar
Ja, og dette er jo SVÆRT on-topic. Var ikke selv så on-topic. Men gjelder det andre, så.. :cool:

Jo det er sant det,skulle vel ikke ha rotet meg bort i en CS tråd i utgangspunktet,men ettersom dere gir inntrykk av at våpen i CS har samme egenskaper som i RL så viser postene mine at dette er våpen som blir brukt profesjonelt og må vel derfor ha en hensikt i et realistisk spill :)

 

Men nå skal jeg holde meg vekke fra svar i denne tråden :)

Lenke til kommentar

Holy_Cow taler:

mac/tmp og sånn er dårlige våpen enn m4/ak i alle situasjoner. mac er raskere enn ak, men når ak dreper med et skudd i hodet, så har den en stor fordel, dessuten er begge de våpene like raske på den første skudden, men mac vil få den andre kula ut raskere enn det ak vil. Mac er grei/god i kort/veldig kort avstand, men ikke noe bedre enn m4/ak.

 

å dømme spillere ut ifra hvilken våpen de bruker blir helt feil!

 

camping er ikke feig! eneste grunn til at jeg misliker dem er at det tar langt tid før motstanden finner dem og dreper dem eller omvendt.

 

i real life så dør man samme om man får et skudd i hodet fra en ak, m4, mac, mp5 osv.

Lenke til kommentar
heh? du har stort større overtak med glock? uh.. ok..

Sier ikke jeg har "overtak" på fienden, men har MER overtak på en jeg skulle hatt overtak på hvis jeg bruker glock enn tmp e.l. La oss gjøre det enkelt: Jeg spiller bedre med glock enn tmp. Simpelt?

 

hvordan det? forklar deg?

 

Er nesten ingen som bruker, TMP, Mac10, Hagle og Para, er vel en grunn til det?

Nå står ikke jeg og sier at colt er dårligere enn tmp, for det er ikke fakta.

Men ikke dra inn og sammenlign med andre, det blir noen lunde det samme som å si "hvorfor bruker ingen profesjonelle 5 i sens?" (el mer).

 

inSain: Hva ville du valgt dersom du eide alt og alle med tmp, også bruker en profesjonell aldri tmp. Skulle du sluttet og bli eid selv i stedet?

 

Man er ikke nødvendigvis dømt til døden dersom man står med en tmp og en står med en AK47/Colt, eller?

 

Jeg mener selvsagt at tmp og disse mer "ukjente" våpnene er bedre hvis man skal storme. Har du prøvd å løpt sidelengs mens du skøyt på en som var nærmere enn 3 meter? Er ikke så stort problem å ta hs da.

Tror mange ikke bruker dette våpnet fordi de er redd for å bli gjort til latter, fordi de ser litt "dumme" og "newbie" ut.

 

I en superplayers video (tror jeg det var) var det en som eide ganske fint med hjelp av et av disse mer "ukjente" våpnene, kommer ikke på hvilket det var. Han hadde fin kontroll, men brukte flere kuler på en person.

 

Så jeg mener, har man kjennskap har man mulighet. Kort og enkelt.

 

PS: Ikke for å virke sur elns. Har ikke noe hat til noen fordi om de har sine egne meninger. :D Var kanskje litt brå når jeg slang ut dette med "ikke gjør deg selv til latter" eller noe sånt. Beklager, og takk for meg!

 

EDIT: Angående superplayers, det kan hende det var Andrenaline-mov'n.. Husker ikke...

Endret av zalo
Lenke til kommentar

Møtte på en som hadde peil med para...det var døden det...

 

Han snipa bedre enn folk ville ha gjort med awp....så paraen er sjuk om du kan å bruke den.

 

cs handler ikkje så masse om våpen og våpen, men om våpen til ka taktikk du skal bruke den runda.

 

En kjem som oftast lenger med tactics tactics tactics, men er en dyktig så er en dyktig...så storm storm storm...

 

Og det er ingen her som kan sei at det ikkje er moro å storme, med ditt favorittvåpen, ta ut minst 3-4 stk kver runde (fordi du er den mest sprø på teamet), og du treffer alt du sikter på...herlig :thumbs:

Lenke til kommentar
Møtte på en som hadde peil med para...det var døden det...

 

Han snipa bedre enn folk ville ha gjort med awp....så paraen er sjuk om du kan å bruke den.

 

cs handler ikkje så masse om våpen og våpen, men om våpen til ka taktikk du skal bruke den runda.

 

En kjem som oftast lenger med tactics tactics tactics, men er en dyktig så er en dyktig...så storm storm storm...

 

Og det er ingen her som kan sei at det ikkje er moro å storme, med ditt favorittvåpen, ta ut minst 3-4 stk kver runde (fordi du er den mest sprø på teamet), og du treffer alt du sikter på...herlig :thumbs:

Viss han da hadde møtt på en som var god med awp, hadde han tapt klart.

Lenke til kommentar
inSain: Tror vi bare putter deg i samme kategori som alle de andre rifle-avhengige jentene. :)

Så du bruker ikke rifler du...? Hva gjør du da? Sitter å camper med awp? springer rundt med mac10en din?! :no: Noe kan jeg være enig i: augen og sigen er jenterifler: Hvorfor? Fordi du får god treffsikkerhet på avstand ved bare å spraye. (med siktet inne, riktignok) Men jeg ville ikke kalt ak og colt for jentevåpen akkurat

Lenke til kommentar

jeg støtter psilocybe i denne saken.

spiller man f.eks iceworld, så er mac10 overlegen.(har du litt IQ, skjønner du hva jeg mener)

 

 

en kamerat av meg og jeg er javngode i CS, men vi liker totalt forskjellige våpen. i CS er det ingen fasit om å vinne, bortsett fra den "sitte bak en stein med awp"

jeg bruker f.eks colt mens han bruker AK. han elsker AK, jeg får den ikke til. jeg bruker USP, han bruker glock. likedan der.

 

du kan ikke vente å få noe seriøst svar på denne posten, siden alle spiller forskjellig. uansett om det er feig taktikk eller ikke. ingen kan komme å si at ved å bruke det og det våpene så vinner du lettere. bruk det våpnet du syns er best selv.

 

en annen ting er strategi. de fleste strategier er å sitte rolig kjeeeempeeelenge, så å bevege seg litt og litt. dette gjelder hele laget.

neida, det finnes mange utrolig bra strater der ute.

 

en ting som nesten garatntert vil hjelpe deg, det er følgende:

på store maps, så beveger du deg helst langsommere, og ikke stormer hardt og brutalt, da "ze germans" somregel går i "flokk" og du vil bli pepret ned. er mapsa mindre, altså ikke aztec størrelse, så kan du rushe litt mere. f.eks. iceworld, storm som djevelen var bak deg.

(iceworld ER et seriøst CS map, ikke kom med den derre "iceworld suxxor")

 

ei heller bør du bevege deg så mye når du skyter, og ikke spraye så mye heller. eller jo, spray som bare fåglarna du, men ikke når det er lang avstand. 5-1(altså, m249) på lang avstand og spraying er nytteløst. da må ei og ei kule ut. jeg foretrekker scout ovenfor AWP siden man kan bevege seg en smule med scout, men ikke i det hele tatt med AWP. MAC og tmp er jeg en stor fan av, siden dem er presise og raske. samme med mp5. treffer du først en gang i skallen, er han dau. for da får ikke han skutt ordentlig, og kule nr2 og 3 er i hodet hans før han vet ordet av det. men dem burde ikke brukes på store avstander. bestem deg da derfor hvor du skal å på mapet, og handle deretter. derfor burde du lære deg flere enn et våpen, eller 1 type våpen, capiche?

 

granater er også en ting du burde tenke på. altfor mange kaster HE med en gang mot ei dør i begynnelsen. jeg gjør ikke det, jeg sparer heller HE til litt seinere, for jeg har merket at det er da jeg virkelig trenger den. samme med flash, men den har du jo somregel 2 av. smoke er egentlig ikke nyttig til noenting, annet enn å dekke for et massiv entry, eller gjemme bomba som tikker.

 

men det beste trikset: Lær deg spillet på den måten du liker det. du kan ikke spille CS som alle andre gjør, for alle andre spiller overhodet ikke likt.

 

tror det er masse skrivefeil her, men orker ikke se over *lat*

Lenke til kommentar

iceworld og iceworld2k er den ene grunnen til at jeg ikke har gått lei CS, det ruuler! :)

 

menneh, Autohagla ruler mer på dem, DEN burde bli kalt "Streetsweeper" på det mappet :) MP5 også :)

 

AUG'en er også blitt utrolig god i siste versjon..alle som sier at det er ett jentevåpen kan sette seg på en AWM :p Har ikke fått mer Headshots med noe annet våpen siden 1.6 kom...

Lenke til kommentar

En pro gamer kan ha 12 i sens for den del! om han har "1" i windows sens(første hakket), selv om ikke det er mange som har d.. heh. Finn ut hvilken sens du spiller best med selv. Ikke ha en sens som gjør att du må løfte musa 10 ganger for å snu deg 180 grader og heller ikke ha en sens som gjør at du må konsentrere deg for å bevege musa så lite at du ikke snur deg 200 ganger.

 

Gun i cs ? bruk det som passer best for deg. Hjelper lite om du spiller clan match og alle kjøper awp og rusher en plass der det blir bare close hold combat. CS handler mye om taktikk å tenke.

 

Mouse accsel? Jeg vill ikke anbefale det men. Noen klarer og spille bedre med det, det handler om å kjenne sens'en sin slik du vet hvor mye du må bevege på musen for å sikte akkurat på hodet til den ct'en eller hvordu nå en skal sikte. Det er bare litt vanskligere å gjøre seg vandt med mouse acc.

 

Campe og slikt ? wahawh ? bare spawn camping i public som er teit ..hehe. Jeg spiller omtrent aldri public så.

 

Plant og defuse ! do som taccs! GL HF videre! :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...