Gå til innhold

Triks til Counter-Strike


Anbefalte innlegg

Bare sånn at alle er klar over det. Om en sier at han har 1.5 i sense og en annen 2, så betyr ikke det alltid at den med 1.5 har lavest. Siden windows innstillingene også har med dette å gjøre... (prøv selv så forstår du)

 

jeg vet også at de fleste har en noenlunde lik windows innstilling, men jeg ville bare informere...

Er det virkelig noen som ikke har fått det med seg ennå?

Det må i så fall være de som aldri har vært i denne delen av forumet før.

 

Ok, skal hjelpe litt til:

 

Per har 7 i sens i Windows og 2 i sens i CS.

Pål har 8 i sens i Windows og 3 i sens i CS.

 

Men uansett, så vil han med 7 og 2 i sens klare å snu seg fortere.

Hvorfor?

 

Kurt: Hmmm, jeg vet ikke...

Arne: Hmmm... Han ene hadde større musematte.

Petter: Det er noe feil med den ene musen.

Per: Fordi jeg har akselerasjon?

 

Nemlig. :laugh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skriv i console : bind mouse1 "fire ; adjust_crosshair"

dette gjør at siktet skifter farge mens du skyter.. så slipper du å strekke deg helt bort til f12 som var foreslått tidligere..

kansje dette er skrevet før. har ikke lest hele..

på stopsound kan du gjøre dette : bind , "buyammo1 ; stopsound"

bind . "buyammo2 ; stopsound"

bind b "buy ; stopsound"

så er du sikret å stoppe lyden hver runde..

jeg pleier ivertfall alti å glemme det.

Lenke til kommentar

poenget med å skifte farge er at det grønne sikte ikke viser så godt i "elven" i aztec... og at det gule ikke fungerer så godt på dust2.. men når det kontinuerlig skifter farge er ikke det noe problem, uansett hvilken og hva bane..

og f12 var det en tidligere i tråden fåreslo til adjust crosshair.. noe som blir tungvint vist du skifter fargen ofte.

Lenke til kommentar
poenget med å skifte farge er at det grønne sikte ikke viser så godt i "elven" i aztec... og at det gule ikke fungerer så godt på dust2.. men når det kontinuerlig skifter farge er ikke det noe problem, uansett hvilken og hva bane..

og f12 var det en tidligere i tråden fåreslo til adjust crosshair.. noe som blir tungvint vist du skifter fargen ofte.

bind F11 "adjust_crosshair"

Jeg anbefalte det IKKE, det var det jeg brukte at the moment, og jeg skal ikke ha noe diskogreier mens jeg spiller. Foretrekker F11, hvem har ikke tid til å strekke fingra litt opp da?

 

[EDIT's] Noen leifs..

Endret av zalo
Lenke til kommentar
det blir ikke noe diskogreie.. og jeg har ikke tid til å strekke på armen hver gang jeg hopper ned i elven på aztec..

Ok, ble litt feil.. Tenkte jeg spilte med høyre hånden, noe jeg selvfølgelig ikke gjør, altså den bruker jeg på musen. Men er ikke noe problem for meg uansett, gjør det før jeg hopper da. Bruker den hånden som passer meg best akkurat da. Men sjeldent jeg bytter farge.

 

Virker litt disko og kjedelig at crossen skal bytte farge hver gang jeg trykker på mouse1. :/

Lenke til kommentar

Når det gjelder oppløsnig, musmatte, mus, tastatur o.s.v så kommer det ann på hva du er komfortabel med... Bruk det du er vant til å bruke!

 

Noen påstår at det ikke er noe serlig å spille med høy oppløsning på CS, men det er jeg uenig i! Kan ikke si at jeg blir noe bedre selv om jeg skrur ned oppløsningen!

 

Men en ting som er sikkert er at surround er et must!

Lenke til kommentar
Når det gjelder oppløsnig, musmatte, mus, tastatur o.s.v så kommer det ann på hva du er komfortabel med... Bruk det du er vant til å bruke!

 

Noen påstår at det ikke er noe serlig å spille med høy oppløsning på CS, men det er jeg uenig i! Kan ikke si at jeg blir noe bedre selv om jeg skrur ned oppløsningen!

 

Men en ting som er sikkert er at surround er et must!

Surround? Er god lyd, men i et headset er det ikke store forskjellen. Og et headset er et must!

Lenke til kommentar

Jeg har spilt gjennom 4 tøffe år med CS noen gode tider og noe dårlige tider. Det jeg sitter med nå er:

 

>fUnc surface 1030

>MS intelli 3.0 (og en ekstra MS intelli 4.0 til senere bruk :D)

>Logitech Internet Navigator SE

>Samsung SyncMaster 959NF(du må nesten ha en skjerm som klarer 100hz stabilt uten problemer)

> Plantronics DSP-500

 

CS:

>Har nok spilt med de fleste oppløsninger men den som jeg har satt med til ro med er nok 800x600 eller 640x480 det får være ditt eget valg.

En egen .cfg etter smak. (om du vil ha så spør)

>sens: 2 (standard i windows(5))

>fps_max 101 for max fps =) er jo også lurt.

>powerstrip er et must i cs (downloads.com) for lysere skjerm.

>Og ikke surround anlegg for .... bruk headset for alldel.

>mens du er igang så gjør du dette Steam > Games > høyreklikk på Counter-Strole > Properties > Launch Options og inn der paster du -noforcemaccel -noforcemparm -dinput så er du kvitt acc i cs =)

 

mvh highlander #talent på Qnet

Endret av highlander-
Lenke til kommentar
Topic sier det meste. Jeg lurer på hva dere ivrige cs spillere bruker av følgende: oppløsning, mus/musematte og andre triks til å bli en god cs spiller. Strategier (buy scripts) sittestilling og mouse sens?

640x480 oppløsning, lav sensitivity (stilt slik at en håndsbevegelse snur meg nøyaktig 180 grader) men ikke for lav til at jeg kan snu i en bevegelse. Lav aim gjør det enklere å treffe på lang avstand.

Sikt på hodet.

Last ned high fps våpenmodeller som fjerner våpenet helt ifra skjermen din, de er bare iveien uansett.

Hvis du har Windows XP legger du til dette F:\Sierra\Half-Life\hl.exe -game cstrike -console -noforcemparms -noforcemaccel i snarveien for å skru av mouse acceleration. Dette hjelper vanvittig på aim hvis mouse acceleration er aktivert.

Også, det viktigste er selvsagt måten å spille på.. Hver gang du dør må du tenke over hvorfor du døde. Hvis du løper rundt aleine vil du etter all sannsynlighet støte på flere fiender på en gang og da har du små sjanser.. Unngå 'vanlige' campesteder.

Jeg liker å campe ett sted (hvis jeg er CT vokter jeg bombsiten) og være helt stille, når jeg hører en fiende løper jeg frem og skyter han - jeg venter ikke til han ser meg men jeg overrasker han altså.

Noe annet jeg gjør hvis det ikke er mange spillere på serveren er å aldri lage lyder, da skrur jeg på lyddempere og går alltid lydløst selv om jeg må gå over hele brettet. Dette gjør at jeg lett kan skyte personer som holder kniv, granat, eller reloader eller noe slikt uten å ane jeg er i nærheten.

Så må du for all del bruke våpene riktig, ikke storm ut døren på aztec med mp5 f.eks. Det er selvmord hvis fienden har rifler eller våpen med bra treffsikkerhet.

Og så anbefaler jeg å skyte mye gjennom vegger, dette kan være veldig effektivt hvis det brukes rett (det er også en god måte å bli banna på :p).

Og så kan jeg føye til at du må ikke reloade hvor som helst. Har du stormet og befinner deg omtrent ett sted mellom ditt lag og fiendelaget så er det ett veldig dårlig sted og tidspunkt og lade på. Lading lager også lyd. Har du over 20kuler igjen i magasinet bør du kun reloade hvis du vet det ikke er noen i nærheten. Er det noen i nærheten kan det være lurt å ikke reloade selv om du kun har 2 kuler igjen i våpenet (hvis det er rifle).

Og så er det veldig viktig å være rask frem. Lær deg å kjøpe fort, det beste er å kjøpe mens du løper fremover. Tidels sekunder kan ha mye å si for en runde, det er dette som avgjør hvilken av lagene som blir rammet av flashbangs og granater. Jeg har ofte opplevd å joine ett tapende lag, som straks vinner enormt når jeg stormer og får kastet flashbang og granat på det andre laget før de kaster tilbake. Og kast bare flashbang hvis du er fremst i rekka av de som stormer, hvis det kastes flere flashbanger kan mye av effekten forsvinne, og du vil nesten alltid flashe en teammate som blir sjanseløs når han ikke kan se fiendene.

Lenke til kommentar
Har 71 fps hele tiden i CS 1.6 nå jeg, så står det vel på 1152x864 i 75 Hz.

Sense er 3 på min MS int 3 + icemat.

 

Er det et brukbart oppsett for frags eller?

Dumt spørsmål, ærlig svar:

 

Det er brukbart hvis du selv synes det. Jeg ville foretrukket noe annet, MEN det er ikke noe fasit på det. Men uansett, skulle jeg anbefale noe, ville det først og fremst være en mindre oppløsning!

 

Men som sagt, du må tilpasse og tilfredsstille deg selv, INGEN andre. ;)

Lenke til kommentar

for dere som tror den kommandoen er disko.. prøv den og bli overasket.. den er ikke mye disko.. det er ikke så veldig ofte du trykker på knappen uansett..

jeg skyter ivertfall 2-3 skudds burst på det minste.. og da vil sikte skifte farge 10 ganger iløpet av et ak magasin.. det er ikke mye..

og et mp5 magasin vil det skifte farge en til to ganger..

eneste er pistolene det skifter litt mye med, men ikke så mye at det stjeler oppmerksomhet fra målet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...