Theo343 Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Jeg er i prosessen å sette opp en ny PC. Og i romjulen kom komplett med et "godt" tilbud på TWINX 10243200LL til bare 1990,-. Etter litt research fant jeg ut at dette tilbudet burde jeg hoppe på da det virket som bra RAM både for Nforce2 U400 som jeg da kikket på og evt. AMD64 hvis jeg skulle ombestemme meg for hvilken plattform jeg ville gå for(som jeg gjorde). Når jeg nå har fått resten av pengene og etter litt nærmere undersøkelser for å innhente resten av pc delene, så ser jeg at det er en ting jeg ikke kunne bedømme pga. manglende informasjon når jeg kjøpte brikkene fra komplett! Det stod ingen steder i tilbudet om dette var REV1.1(BH5) eller REV1.2(CH5)! Som de fleste vet har BH5 mye bedre egenskaper enn CH5. På mine brikker ser jeg XMS3205V1.2 gjennom forpakningen, noe som er CH5! Spørsmålet er hva gjør jeg nå? Jeg la forpakningen i skuffen i påvente av resten av pengene til prosjektet og så dette først nå(ubrutt pakning). Hvordan kan man selge et produkt under samme navn med så forskjellige egenskaper??? Er dette noe jeg kan bytte pga. manglende info om IC'ene?` Fant info om dette på disse sidene når jeg først tok opp brikkene! http://www.houseofhelp.com/forums/showthre...0&highlight=BH5 Nedenfor sier også Corsair litt om hvorfor de byttet til dårligere chips innenfor samme serie. Stinx spør du meg.. hvordan går det ann å selge et produkt under samme navn, som har så forskjellige egenskaper! 28/1/2004 All Winbond Rev B die stopped production last September and we changed to Rev C when the supply ran out about the end of last year! RamGuy, corsair. Endret 23. februar 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Du kommer ikke langt med en klage på dette er jeg redd. Så lenge produktet oppfyller sine lovnader etter spesifikasjonene så er det godt nok både fra Corsairs og Kompletts sin side. Hadde der i mot Komplett annonsert disse brikkene med BH-5 brikker som "klokker kjempebra" eller noe slikt (not likely by the way), kunne du kanskje prøvd å klage. Husk at overklokkbarhet er en bonus ikke et krav. PS: hadde du lagt en formell klage til Microplex hvis de hadde glemt å legge drops i pakken før de sendte den? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Hehe neida, men synes eksemplet var litt far out da . Men det er også en årsak til at de fronter produktet som de gjør, med IC's som har spesielle egenskaper, regner med at de sikter på brukere som har spesielle ønsker. Hvorfor brukte de da i det hele tatt BH-5 på Rev1.1? Og deretter CH-5? Det er jo strengt tatt en degradering av kvaliteten på produktet. Dårligere komponenter tilsvarer dårligere kvalitet. Og XMS er nok fra Corsair delvis myntet på et brukersjikt hvor man vet det forekommer mye klokking. Men det så klart korrekt at så lenge de holder den spec som er markedsført, så er det vanskelig. Men alikevel synes jeg det er en ganske viktig opplysning om et produkt i en slik klasse. Men ant. ikke nok til å spørre komplett om jeg kan bytte det mot en annen vare. Vel jeg kan jo alltids spørre om å få bytte den inn mot et annet produkt, siden forpakkningen er uåpnet og nå koster 1000,- mer enn når jeg kjøpte den på tilbud.(altså de tjener mer på å selge den en gang til). Ellers så kan jeg jo undersøke i en "marked/salg" tråd om noen vil ha den til "special price for you my friend" for bare 2.450,- uåpnet . (spøk) NB! må legge til at dette ikke er en klage på komplett. Har brukt de i mange år og aldri vært misfornøyd med servicen jeg får der. Tenkte mer på om dette var noe som burde vært opplyst da det er viktig informasjon for kjøperen, som også er meget lett tilgjengelig for de som har varen på lager(står på pakken). Dette gjelder generellt alle som selger varen "usett", ikke bare der jeg kjøpte den, da opplysningen står på pakken. Endret 23. februar 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå