Knuty Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Heisann Har en ISO fil jeg skal brenne.. Har lasta ned ISO-buster og installert det.. Men hvordan får jeg pakka ut fila og brent den på en cd.? Noen som kan gi en trinn-for-trinn veiledning...? ______ Mvh. Knuty Lenke til kommentar
BBC Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 RTFM eller søk gjennom forumet Lenke til kommentar
ratm Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Du skal ikke pakke ut fila hvis du skal brenne det til cd. Du har en iso fil (iso, bin img eller lignede) og en cue fil. Disse ligger vel i samme mappe? (Vet ikke om dette er nødvendig) Hvis du bruker Nero burning rom som de fleste gjør går du på wizard -> compile a new cd -> other cd formats -> create a cd from a imagine file -> finnish -> åpne cue fila -> brenn ikke test. Vel sånn gjør du det med nero..... ratm Lenke til kommentar
MaxPain Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 En ting jeg ikke fatter, at når folk spør ett helt greit spørsmål, så kommer det noen duster og skriver, rtfm, eller søk igjennom forum eller no annet dritt, hvorfor ikke bare holde kjeft, om du ikke har svar på det de spør om, eventuelt være litt mer behjelpelige, skal vedde på at du bruker mer energi på å skrive rtfm, enn å forklare det du vet om emnet. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 ...vel, ja, soeke paa internnettet med din smurfe-maskin er vels ogsaa aa anbefale. Unnskyld meg at jeg er full akkurat naa, men jeg er sikker paa at du vul finnne det du leter etter. Hvis du leter etter det da . mvh DrDrutnk PS! Alians are raising from the permafrost! You are all dispensable2, experimental subjebts. Good night. Yours Sincerely, Dr. Doogie Lenke til kommentar
BBC Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Quote: On 2002-03-19 15:54, MaxPain skrev:En ting jeg ikke fatter, at når folk spør ett helt greit spørsmål, så kommer det noen duster og skriver, rtfm, eller søk igjennom forum eller no annet dritt, hvorfor ikke bare holde kjeft, om du ikke har svar på det de spør om, eventuelt være litt mer behjelpelige, skal vedde på at du bruker mer energi på å skrive rtfm, enn å forklare det du vet om emnet. Unnskyld meg da! Men nå synes jeg at det er alt for mange spørsmål som man lett kan løse selv ved å lese manualen eller søke igjennom f.eks. dette forumet. Ofte er det slik at "eksakt" samme spørsmålet kommer fra 2 helt forskjellige brukere i samme forum-kategori på samme dagen (ikke at det gjelder i denne "saken")... det er bare et tegn på latskap. Jeg vet svært godt hvordan man brenner image-filer, men ga han et konstruktivt svar slik at han kan lære til neste gang. Du derimot angriper meg pga. det? Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Nero>File>BurnImage...>"Lokaliser .nrg .iso .cue fil"... Brenn! Ikke værre enn det Lenke til kommentar
forum1234 Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Gå på http://www.linuxiso.com der står de..... (for brenning med win program til og med) :smile: Lenke til kommentar
ØSTEN Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 "Howto burn an ISO image ? All the CD-Writing software can use ISO image to burn directly a CD-Rom. Important note: take care to download the ISO in binary mode (FTP). By default Netscape download the file in ASCII mode which corrupt the image. You can check the integrity of the ISO file with the md5 key (md5sum mandrake.iso under Linux), go to http://www.etree.org/md5com.html to get the md5sum.exe version if you are using Windows) Please avoid downloading the ISO with a 56K modem line. If the download fails you can use "Resume" which allows you to continue the download. It works with ftp (reget), ncftp, CuteFTP, Getright, ... With Easy CD Creator: -------------------- Open Easy CD Creator Go to "File" then to "Create CD from disc image" make sure to change the bottom drop down menu ("Files of type:") to say "ISO image files" It will do the rest after you browse to the *.iso file (Thanks for zacheyer) With WinOnCD: ------------ you can select a "track-image" project when you click the New button. So long as you are in track mode, not file-system mode (how that looks depends on whether you have 3.0 or 3.5) then dragging a track image file onto the CD window should accept it as a raw track. WinOnCD uses .RAW as its own extension (Thanks Rick Jones) With Nero Burning Rom: ---------------------- Open Nero. Close the wizard if it is started automatically. Go to "File" then to "Burn Image...". In the next dialog, click on "Image Files (*.nrg)" and select "All files (*.*)". Choose the .iso file and accept. In the following dialog make sure: - Type of Image is: Data Mode 1 - Block size: 2048 - Image header: 0 - Image trailer: 0 - All the checkboxes are unactive. Click "OK". In the next dialog check that the "write" and "finalize" option are active. Click on "Write". (Thanks Antonio Asensi) With CD-Record: --------------- CD-Writing HowTo: http://howto.linuxberg.com/ptHOWTO/CD-Writing-HOWTO For example: cdrecord -v speed=4 dev=4,0 mandrake.iso You get the number on the SCSI bus number with "cdrecord --scanbus"" Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Quote: On 2002-03-19 15:48, borre skrev:RTFMellersøk gjennom forumet Slike svar er helt unødvendige. Takk Lenke til kommentar
Mio Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Jeg mener at hvis man tar seg tid til å svare på noe man mener er et enkelt svar.Så ta heller og si det man vet om spørsmålet som blir stilt, enn å be vedkommende som stiller spørsmålet om å finne svaret et annet sted. Det er jo et hardware forum..ikke alle kan like mye som andre igjen.Det samme gjelder vel engelsk kunnskapene til enkelte. De fleste readme filer er jo på engelsk :smile: Vel..et svar til spørsmålet som ble stilt i tråden her: Last ned fireburner,Cdrwin eller bruk Nero. Med fireburner velger du Cue. fila,så trykker du "burn" Veldig enkelt program å forstå. Har aldri prøvd med Nero før,så prøv det hvis det funker.Fireburner og Cdrwin brenner på 1X hvis du ikke registrerer programmet(tror jeg) Man lærer mest når man spør :smile: Mio Lenke til kommentar
MaxPain Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Problemet er vel at nesten ingen tør spørre her lenger, ettersom en får RTFM eller andre hyggelige svar konstant. Lenke til kommentar
trulseth Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Jeg bruker Easy CD creator 5 og når du installerer det bytter i alle fall mine .iso-filer ikon slik at du kan dobbeltklikke rett på dem og så årner alt seg selv Lenke til kommentar
Ace_902 Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Eller...Du kan bruke CloneCd...Det både brenner og lager iso... Lenke til kommentar
Kafarsken Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 [ Denne Melding var redigert av: Kafarsken på 2002-03-20 10:39 ] Lenke til kommentar
Kafarsken Skrevet 20. mars 2002 Del Skrevet 20. mars 2002 Quote: On 2002-03-19 15:41, Knuty skrev:HeisannHar en ISO fil jeg skal brenne..Har lasta ned ISO-buster og installert det..Men hvordan får jeg pakka ut fila og brent den på en cd.?Noen som kan gi en trinn-for-trinn veiledning...?______Mvh.KnutyHei!1. Trykk på file->open image file2. Velg rett format.3. browse til iso og åpne den.4. Du får nå opp inholdet i isoen5. Trykk med høyre musknapp på "rota" til imaget6. Velg extract directory.7. Hvor vil du ha filene?8. Voila!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå