Gå til innhold

A64 oppsett. HK, minne og CPU.

Anbefalte innlegg

Har lest en del rundt og kommet til at nForce3 er tingen her, da det er betydelig stabilitetsforskjell mellom KT800 og dette. Jeg har derfor sett meg ut Gigabyte sitt nForce3 kort. I tillegg har jeg sett på Kingston PC3700 CL3 minne og A64 3200+ 1MB cache.

Er det noen som har innvendinger mot dette oppsettet, evt. ting som bør være med / bør skiftes ut?

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kingston minnet koster 1100,- per brikke. En god del billigere enn tilsvarende fra andre leverandører.

Det jeg da har lest en del steder er at A64 ikke er så avhengig av CL på minnebrikkene som andre (les P4) systemer er. Har Geil PC3500 Ultra Platinum brikker fra før, men solgte disse sammen med det gamle systemet...

Hvis noen har info rundt dette så er det bare å poste linker... :)

Takk på forhånd for all hjelp.

-KJ

Lenke til kommentar

Er det noen spesiell grunn til at du anbefaler disse, eller er det bare den lavere timingen?

Som sagt over så har jeg lest flere plasser på nettet at timings har lite å si for A64. Da er det jo bare bortkastet å kjøpe en dyrere PC3200 enn en PC3700 brikke?

Tenker uansett ikke å bruke Komplett/Norkom på grunn av en noe ussel service der i det siste. Skal teste nye butikker ;)

-KJ

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har det for meg at lav latency er viktig for et AMD 64 system. Den ram'en blir også anbefalt til de fleste AMD 64 HK. Corsair + AMD 64 = :yes:

Lenke til kommentar

Du fikk meg til å tvile, og jeg leste en liten runde her nå. Ser ut til at enkelte (les mindre kjente aktører) hevder at latency har lite å si i minnet, da latencyen i en ondie minnekontroller er så liten.

Andre igjen, (som THG), sier det motsatte; nemlig at latency i minnet har mye å si da det blir så mye i forhold til latency i minnekontroller nettopp fordi den er innebygd i kjernen.

Jeg tok i allefall en sjefsavgjørelse og gikk for Kingston HyperX PC3700 brikkene, da de var såpass billige. Funker det ikke bra får jeg selge dem og bite i det sure eplet allikevel. Men inntil da vil tiden vise, da CPU og HK ikke var på lager atm.

Takk for tilbakemeldinger og ønsk meg lykke til, da ;)

-KJ

Lenke til kommentar

Kikket på den, ja, men ingen har testet Kingston PC3700 CL3 så langt jeg kunne se? Ingen har da heller hatt problemer med Kingston på nForce 3 ser det ut til. Krysser fingrene, og kan jo sikkert kjøre på 400MHz CL2 hvis det trengs :)

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...