Compac Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Det som er problemet er at når jeg vil sette inn noen knapper på nettsiden så blir det for det første ALLTID 1,5 (eller 2) i linje avstand... Har prøvd det meste for å finne ut av dette men får det ikke til. Har tidligere skrivet i notepad og limt det inn i frontpage å dette har til tider fungert. Men nå som jeg skal bruke knapper "gif" kan man ikke gjøre dette i front page. Håper noen kan hjelpe meg med dette, det er et av sånne problem som gjør enn gal! En ting til: Når jeg vil sette inn noe bilder så får jeg bare mulighet for å høyre, venstre eller mitt justere dem, får altså ikke den muligheten som i word at man kan plassere bilde uavhengig og hvor som helst inne i et dokument. Setter pris på all hjelp! Compac Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Hold inne Shift når du trykker Enter.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 En ting til:Når jeg vil sette inn noe bilder så får jeg bare mulighet for å høyre, venstre eller mitt justere dem, får altså ikke den muligheten som i word at man kan plassere bilde uavhengig og hvor som helst inne i et dokument. Til dette kan du bruke absolutt plassering. Ved å holde inne shift når du trykker enter, settes det inn en <br> tag. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 for å plassere bildet der du vil ha det kan du bruke CSS.. besøk w3schools.com for meir info.. unde CSS Positioning Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 for å plassere bildet der du vil ha det kan du bruke CSS.. besøk w3schools.com for meir info.. unde CSS Positioning *kremt* frontpage *kremt* Lenke til kommentar
Compac Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Ved å holde inne shift når du trykker enter, settes det inn en <br> tag. Den var digg. Takker! Men får ikke til dette absolutt plassering greiene? Fikk muligheten til å sette koordinater mannuelt men da ble hele bilde deformert.. En tenkt situasjon: Har et stort "header" bilde, på dette bilde vil jeg plassere 3 menyer (knapper) ved siden av hverandre. Dette innebærer at jeg vil sette dem hvor som helst innenfor header bilde. Hvordan fikses dette? Compac Lenke til kommentar
Compac Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Trodde det var mitt still eg... men men! Endret 23. februar 2004 av Compac Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Det meste er mulig med fp vet du! Lenke til kommentar
epsil Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Det meste er mulig med fp vet du! Det er i alle fall ingen tvil om at mye rart er mulig med FrontPage. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Det meste er mulig med fp vet du! Det er i alle fall ingen tvil om at mye rart er mulig med FrontPage. ikkje minst rare ting ja.. FrontPage er et av dei dårligaste verktøya å bygge ei komplett webside i.. til og med notisblokk er bedre.. frontpage er bra til å lage store tabellar eller viss det er html taggar du ikkje er helt sikker på, men det sette inn så masse rart atte d e helt gale.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Det meste er mulig med fp vet du! Det er i alle fall ingen tvil om at mye rart er mulig med FrontPage. Det er en annen sak... EDIT: Har et intrykk av at en del folk her på forumet slakter fp, bare fordi det er fp lissom, uten å egentlig ha grunnlag nok for å uttale seg om det. Hovedargumentet er alltid; det phukker opp i alle andre browsere enn IE, men det er da virkelig ingen av mine fp-sider som gjør det. Dette var ikke ment personlig mot ePsiLON47 eller Semikolon, bare så det er sagt. Endret 23. februar 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 sidene virka helt fint, men for oss litt viderekomne setter det inn altfor masse DRIT i koden.. pleide å bruke FP faktisk fram til ganske nylig, men så hadde eg jo visual studio å da forsvant FP ganske fort.. bruka d berre en skjelden gang viss eg skal lag SVÆRE avanserte tabellar.. mykje lettare i FP enn i code view i VS... mange påstår at vi trenge frontpage server extensions på serveren for å kunne bruke sider laga i front page, men d e vel helst berre på dei mest avanserte tinga.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 mange påstår at vi trenge frontpage server extensions på serveren for å kunne bruke sider laga i front page, men d e vel helst berre på dei mest avanserte tinga.. ASP-hånteringa i FP trenger iallefall fp-extensions, sammen med en del andre effekter som dhtml. Og disse bruker jeg aktivt. Jeg skjønner jo selvsagt hvor dere vil hen, men selv ser jeg ikke mer på koden enn når jeg legger til noe ekstra snask, eller når jeg skal rette en bug. Hver med sitt. Lenke til kommentar
epsil Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 EDIT: Har et intrykk av at en del folk her på forumet slakter fp, bare fordi det er fp lissom, uten å egentlig ha grunnlag nok for å uttale seg om det.Hovedargumentet er alltid; det phukker opp i alle andre browsere enn IE, men det er da virkelig ingen av mine fp-sider som gjør det. Problemet med FrontPage er som følger: Det genererer drittkode. Tre ulemper med dette fra en PM jeg sendte til cfenzo: Egendefinerte brukerstilsett (f.eks. for utskrift) vil ikke fungere pga. ukonvensjonelt table-, tr- og td-misbruk. Søkemotorer feilsorterer sidene fordi tabellkoden gir et feilaktig bilde på hva de ulike tekstlige bestanddelene er. Informasjonen er svært utilgjengelig (noen vil vel karakterisere sidene som «ubrukelige») for besøkende med ikke-grafiske nettlesere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå