Gå til innhold

styggeste musikk?

Chosiso

Anbefalte innlegg

Iron Maiden er ikke kommerst, det er lojale mot sine fans, og har SJEL i musikken.

Maiden har en av verdensmest lojale hærskarer av fans, og det er en grunn for det. Skjønner ikke helt på hvilken måte du ser Iron Maiden som kommerst.

Men går vi over på ting som Metallica ser vi jo hvordan det er,

musikken har mistet sjelen og bandet har blitt uber kommerst.

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
homopop

Høres ikke noe særlig ut, men hva er det egentlig?

Også kjent som boyband, men omfatter også annen sukkersøt musikk laget av foreldre som fremføres av (dritt)ungene. Du vet sånn fløtepusmusikk som Westlife, Backstreet Boys, n-sync og annen pop-musikk som Rosa Helikopter og Britney Spears.

Daft Punkt havner også på hatlisten. Slikt går det når idiotene tror det er tøft å bruke synthstemmer HELE tiden. Høres ut som'n svelger micen istedenfor å synge inn i den :no:

Lenke til kommentar
Iron Maiden er ikke kommerst, det er lojale mot sine fans, og har SJEL i musikken.

Maiden har en av verdensmest lojale hærskarer av fans, og det er en grunn for det. Skjønner ikke helt på hvilken måte du ser Iron Maiden som kommerst.

Vet du hva "kommersiellt" betyr? :roll: "Å ha forretningsmessige interesser."

Jeg sier ikke at det nødvendigvis er ille å være kommerst, de aller fleste grupper kan til en viss grad regnes som "kommerse", sett bort ifra enkelte små indierock-grupper ol. Metallica, Iron Maiden, Britney Spears, Travis, Guns N' Roses, Tool. De vil alle tjene penger på musikken sin, ikke nødvendivis som eneste mål, though.

Lenke til kommentar

Kommers: Et veldig greit eksempel er vel i grunn boybandene. Låtskriverne/producerne setter sammen en gruppe kjekke gutter som kan synge sånn halvveis. Promoterer de så ekstremt og spiller veldig på det at de er kjekke. Vil også si at kommers er musikk som er dømt til å bli en suksess, pga. den musikk-genren er in for øyeblikket. Vil ikke hevde at Linkin Park er kommers, bare av den grunn at de blir spilt på MTV. I allefall følge det som blir regna som kommers.

Lenke til kommentar

Vet du hva "kommersiellt" betyr? :roll: "Å ha forretningsmessige interesser."

Jeg sier ikke at det nødvendigvis er ille å være kommerst, de aller fleste grupper kan til en viss grad regnes som "kommerse", sett bort ifra enkelte små indierock-grupper ol. Metallica, Iron Maiden, Britney Spears, Travis, Guns N' Roses, Tool. De vil alle tjene penger på musikken sin, ikke nødvendivis som eneste mål, though.

Vet godt hva kommerst betyr, og selvfølgelig, alle har jo en liten grad kommersiele saker i bakhodet, men jeg fikk intrykk av at du mente Iron Maiden eksisterte kun for og lage penger med lite eller ingen fokus på musikken.

Iron Maiden, som jeg og de aller fleste fans oppfatter dem, har hoved fokus på og lage god musikk som varer lenge, og ikke som er døgn fluer, de lager musikk med sjel, imotsettning til B.Spears og andre mennesker som lager musikk kun for og tjene penger og ingenting annet.

Dette med fokuset på musikken til Iron Maiden gjenspeiler seg også i tekster og utalelser fra bandet.

Høres kanskje vansklig ut og svelge, men Iron Maiden er en av de få som virklig tenker på musikken de gir sine fans, i likhet med Dream Theater (dog disse tenker muligens litt mer penger, med tanke på platnium billetter og slikt:)

Selvfølgelig, om jeg noengang blir en kjent gitarist, så hadde jeg hatt lyst på penger, men jeg tror jeg ville hatt hoved fokus på musikken, for musikk betyr mye for meg, som det gjør for Iron Maiden.

Greit at Iron Maiden har mye penger, men det kommer av at de selger musikk med sjel og har lojale fans, det får ikke folk som B.Spears eller folk som selger musikk for penger:)

Dette er selvfølglig min mening, ville bare gi ut synspunktet mitt også:)

Lenke til kommentar

Det som var litt av poenget mitt var at mange er litt for kjappe til å si "jeg hater kommers musikk azz!", når de egentlig ikke innser at bandet de hører på teknisk sett er kommerst. :)

Er for øvrig uenig i at Iron Maiden lager "musikk som varer", konseptet er temmelig utslitt spør du meg. Men hey, det er bare min mening.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Vel, "kommerst" er blitt et utrykk for band som tenker mer på kommersiele ting enn på musikken, mener jeg.

Når noen sier "uff, mer kommersmusikk" så tenker man ikke akkurat på Dark Throne eller Iron Maiden, men heller på VG Lista Top 20 musikk som generelt sett ikke har noen kvalitet:)

Ang. Musikk som varer..

For en maiden fan er det ikke bare det nyeste som er kult, vi hører fremdeles på sanger fra tidlig på 80 tallet, som Killer, Iron Maiden, Number of the Beast, Charlott the Harlott, Aces High, Be Quick or Be Dead og mange mange flere:)

Og de slår igjennom hos nye folk i dag også, Maiden har vært rundt om i 28år, og er her fremdeles, da må musikken deres ha vart:)

Men igjen, min mening:)

Lenke til kommentar

Men går vi over på ting som Metallica ser vi jo hvordan det er,

musikken har mistet sjelen og bandet har blitt uber kommerst.

Grunnen til at Iron Maiden er lojale fans er at de ikke TØR å forandre musikken sin i frykt for å miste fans. (Teorier er knask :p)

Metallica forandrer på musikken sin, de er kanskje litt kommers men sjel har de fortsatt vil eg si... men er nok likevel enig i at de gamleste materialet deres er best...

Lenke til kommentar
Min oppfatning er at Maiden er ensformig, og at låtene fra 80-tallet skilller seg lite ut fra låtene nå. Altså, de har funnet sin grop, gravd seg ned, og blitt der.

Tror det er veldig mange som syntes Maiden er ensformig, men det er kanskje fordi de har hørt feil sanger tror jeg, for Maiden har utrolig mye variert,

fra Virus, Killers, Paschendale, Aces High, the Trooper, Afraid to Shoot a Strangers, Blood Brothers, Dance of Death, 7th Son of a 7th Son osv.

Alle ganske ulike sanger:)

Tok bare disse sangene fordi de er veldig forskjellige, ikke fordi de er det jeg liker best.

--

Si at det var slik at det var ensformig, så må de da ha gjort utrolig mye bra for og høre på den samme musikken om igjen og om igjen:) Musikk med sjel!

250,000 mennesker var på Rock In Rio konserten f.eks.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...