Gå til innhold

styggeste musikk?


Chosiso

Anbefalte innlegg

Og 9 av 10 black metal band bruker ikkje det berre som et image?

 

Skulle tatt deg med på en ka som helst slags konsert, der du ikkje hadde hørt bandet før, så kunne du fortalt meg etterpå ka sjanger det var. the bet's are on! :devil:

 

folk er jo kristne i popmiljøet også...kaller ikkje det kristen pop for det... :hmm:

Selvfølgelig er det et image. Det er en del av en helhet, som jeg ikke skjønner hvordan en person som bekjenner seg til kristendommen skal kunne ha. Det strider jo mot det meste av kristendommen.

 

Og jeg kaller det kristenpop hvis det indirekte eller direkte spiller på kristendommen. Indirekte tenker jeg på at de ikke banner, har moralistiske tekster eller lignende. Mer direkte blir hvis de tar kristendom opp i tekstene sine, eller har mye fokus på kristne symboler som korset og på noen av de mer konservative kristne verdier.

 

Jeg kaller f.eks. P.O.D. for kristenpop, i sammen med en rekke annen popmusikk. Det betyr ikke at jeg er nødt til å mislike musikken, men jeg liker å vite hvor jeg har "folk". Altså kan ta en del av det de sier med en større skje salt enn annet (Det fleste må tas med en klype eller skje salt, noe mer enn annet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men P.O.D. speler på moralske kristne tekster?

 

Og Extol speler også på moralske kristne tekster? (uten at eg i det heile tatt veit ka dei synger om)

 

Eg er av den oppfatninga at er musikken feit, så er musikken feit. Eg gir no en blank fin faen i om folk er svarte, gule, kvite, muslimer, buddister, überkristne, eller jøder av den grunn....er musikken bra så er det digg..

 

edit: corrections..

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar
Men P.O.D. speler på moralske kristne tekster?

 

Ja...

 

Får sånne Levende Ord/Ny Generasjon vibber når jeg hører musikken. De har også gjort et poeng av at de er kristne i forhold til media.

 

edit:

Bare seks innlegg igjen nå heh

 

edit2:

 

Eksempel på P.O.D. tekst:

Confusion blinded me, mental and physically

And it's because of you that now I can see

So now can I run? I follow the Son and ride on to Zion

 

With lifted hands to this Man (Jah), I'll stand in faith

I'll make it through, my trust in you

Endret av SBS
Lenke til kommentar
er ikkje personlig kristen, men syns det berre er latterlig å blande religion med musikk.

Det er min oppfatning også (selv om vi ikke har "samme" oppfatningen"... )De kan holde religionen langt unna musikken heh

 

Jeg er imot religion i musikk på generelt grunnlag :p

edit:

 

Hele Satellite er forresten en "kristen" sang. Har bare hørt to sanger av P.O.D. og syne begge trikser og mikser inn kristendom her og der.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...