Whiteshit Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Forøvrig finnes det Kristne Black Metal også...f.eks. et fra Langesund, husker ikke navnet deres men.. Extol er et slikt eksempel på kristen black metal. tøff musikk det... (dog ikkje heilt inne i sjangeren) Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Jepp, likte black metal før, men, utrolig mye trassig dumme folk der:) Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 kristen black metal.. nå har jeg hørt det og kristen metal kanskje? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Extol = Skrålemetall Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 kristen black metal.. nå har jeg hørt det og kristen metal kanskje? Nope, kristen Black Metal Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 kristen black metal.. nå har jeg hørt det og kristen metal kanskje? Nope, kristen Black Metal Black Metal definisjon... Ser dårlig hvordan et kristent livssyn kan passe inn i noe av det som har med Black Metal å gjøre. Hvis folkene som spiller er kristne, så er det nok kristen metal og ikke black metal. Har ikke bare med hva du spiller å gjøre, men mye hva det handler om. Tekster, image, osv. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Selv om ingen tvinger meg til å høre på trance, rap billig metal så syns jeg de forsøpler musikkkanlene så hardt at du må høre på 50 dritt sanger før det kommer noen man liker Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) kristen black metal.. nå har jeg hørt det og kristen metal kanskje? Nope, kristen Black Metal noen tror visst at hver gang de hører noen "skriker" i micen at det er black metal. men det er feil. det er budskapet som er viktigst i black metal. Dvs at noe som het "kristen black metal" ville ha et både kristent og satanistisk budskap. "Brenn alle kristne fordi Gud er stor! halleluja!" nei.. tror ikke det. Hvis sangene ikke har noe satanistisk budskap kan det jo ikke være black metal. derfor ville vi kunne kalle alt som er metal og har satanistisk budskap black metal, selv om de ikke "skriker" i micen. Selv om de fleste kanskje mener at skikkelig black metal er "true norwegain black metal" som de eldste og orginale black metal-bandene her i Norge. At skikkelig black metal er der hvor det ikke bare er ekstrem vokal, men ekstrem melodi og oppførsel og. Hvor ikke bare vokalen er budskapet, men melodien og. Der hvor man skal få det til å høres mest jævlig ut (innen rimlighetens grenser da selvfølgelig). derfor mener mange at Dimmu Borgir ikke er skikkelig black metal. Noe jeg forsåvidt er enig i. black metal skal være underground, ikke selge seg på TV3. Dimmu Borgir blir bare letterlige. Men de må nå få lov til å utvikle sjangeren. men nå sporet jeg jo egentlig litt av, men poenget er iallefall at det er ikke black metal selv om de growler:p Endret 25. april 2004 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
posse Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Stygg herslig rope skrike metall Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) EDIT:eg tok visst feil... google er ikke alltid til å stole på... EDIT:hater google Endret 25. april 2004 av TLZ Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Extol = Skrålemetall alt er jo skrål innafor den sjangern:p men dei har jo også etpar virkelig gode riff som fenger sinnsjukt. og white metal er berre tull. Det er like hardt som alt anna. Ka en då kaller kristen metal der tekstane ikkje er om gud og jesus osv? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Nope, kristen Black Metal Black Metal med Kristne tekster -> White Metal google er din venn. Er det noen nazister som har lurt deg igjen? Vanligvis assosieres white metal med nazi metal... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Ka en då kaller kristen metal der tekstane ikkje er om gud og jesus osv? Fremdeles kristenmetal... eller bare metal... Black sikter jo til det dystre og anti-reiligiøse budskapet i blackmetal... ligger jo ordet. Akkurat som med death- og doommetal. Budskapet som definerer om det er black, death, doom, kristen, white osv... metal. Spillestilen og melodien har jo også noe å si, men mest budskapet. Endret 25. april 2004 av SBS Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 (endret) Nope, kristen Black Metal Black Metal med Kristne tekster -> White Metal google er din venn. Hehe. White metal er nazistisk metal. Ach, SBS nevnte det, ja... Endret 25. april 2004 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Gidder ikke quote alle her, men svarer til SBS sin definisjon av black metal, det er sant det som står der, dog ,det trenger ikke være satanistisk budskap, men det kan være okkulte themes, og Bibelen er mer enn nok av okkulte saker i og synge om:) Og nei _Julenissen_ jeg tror ikke skriking er black metal, jeg sier bare at det finnes kristen blackmetal. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 vel.. da må du nesten droppe det med kristen da.. Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 (endret) har ikke lest hele tråden så jeg vet ikke om disse FÆLE sangene er nevnt: peaches - rosa helikopter las ketshup - aserje eller noe cheeky boys har jeg hørt skal være røva, kåret til verdens verste låt har jeg også hørt og den "my milkshake brings all the boys to the yard! HVA f***? Felles for mange av disse er at teksten gjentar seg igjen og igjen og igjen På den andre siden har vi god musikk som trance, house, techno rock, punk. -etter min mening da. Endret 27. april 2004 av Koffe Lenke til kommentar
Timur Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Felles for mange av disse er at teksten gjentar seg igjen og igjen og igjen Gjør ikke 80% prosent av pop-låtene nå om dagen det? Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Ka en då kaller kristen metal der tekstane ikkje er om gud og jesus osv? Fremdeles kristenmetal... eller bare metal... Black sikter jo til det dystre og anti-reiligiøse budskapet i blackmetal... ligger jo ordet. Akkurat som med death- og doommetal. Budskapet som definerer om det er black, death, doom, kristen, white osv... metal. Spillestilen og melodien har jo også noe å si, men mest budskapet. Og 9 av 10 black metal band bruker ikkje det berre som et image? Skulle tatt deg med på en ka som helst slags konsert, der du ikkje hadde hørt bandet før, så kunne du fortalt meg etterpå ka sjanger det var. the bet's are on! folk er jo kristne i popmiljøet også...kaller ikkje det kristen pop for det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg