Gilbert Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 hei, sitter hos en kamerat og har ikke alt php i hodet: $index_sider[0] = "index.php?side=nopoas||Hjem"; $index_sider[1] = "index.php?side=snekker||Snekker"; så var det å bruke foreach slik at jeg fikk de listet opp <a href="url'en">navnet</a> med andre ord det før og etter || som to forskjellige variabler... haster litt Lenke til kommentar
???????? Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 foreach($index_sider as $variabel){ $variabel = explode("||", $variabel); echo "<a href=\"".$variabel[0]."\">".$variabel[1]."</a>" } Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 takk for raskt svar - et spørsmål til: $array[0] $array[1] <-- kan jeg slippe å skrive nytt tall for hver gang, men legge til ny "ting" automatisk uavhengig av hvor mange som har vært før? altså at jeg ikke skriver manuelt at den skal komme etter siste array? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 $array[] = "Hei"; $array[] = "Hallo"; gir echo $array[0]; // output Hei echo $array[1]; // output Hallo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå