Ditto Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 Er det noen her som kan fortelle meg hvordan jeg lager, eller setter inn en autorun fil på en cd? Sånn at den åpner en valgt fil automatisk? Takk for evnt. svar. Lenke til kommentar
be321 Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 ganske lett først putter du inn en cd med autorun fil så opner du notepad og åpner autorun filen i notepaden... nå ser du hvordan det gjøres (husk og lagre med riktig filnavn) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 lag filen autorun.inf inni den skriver du: [autorun] OPEN=FILENAME.EXE ICON=ICONNAME.ICO så brenner du den og FILENAME.EXE og evt. ICONNAME.ICO på CDen. hvis du ikke har ikon fjerner du bare siste linja i autorun.inf. Lenke til kommentar
Ditto Skrevet 28. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2001 Må det være .exe fil eller kan jeg bruke f.eks .html? Hvordan lager man isåfall den.exe filen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 28. oktober 2001 Del Skrevet 28. oktober 2001 nei..dumt av meg, det må ikke vere .EXE fil. kan vere alle extensions. Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Vet faktisk ikke om html går... Jeg prøvde det en gang, men det fungerte ikke! Mulig at jeg rota det til på ett eller annet vis (skulle jo ikke tro det var mulig da...), så det hadde vært fint om du sier i fra om du får til å kjøre html igjennom autorun. Lenke til kommentar
Yeahright Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Hmm.. Kanskje du må skrive nos slikt som: [autorun] OPEN=explore.exe fil-navn.html L8er [ Denne Melding var redigert av: Yeahright på 2001-10-29 13:31 ] Lenke til kommentar
Ditto Skrevet 29. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2001 Fikk til å åpne html. Bruker en fil som heter Winopen.exe istedefor autorun.exe Lenke til kommentar
Ditto Skrevet 29. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2001 Fant den forresten her: http://www.duckware.com/winopen.html Lenke til kommentar
morbuz Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Det er mulig å åpne *.html filer fra autorun.inf Tror du må skrive: [autorun] open=start fil.html (er ikke helt sikker på dette, men det er ihvertfall noe sånn) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå