albanao Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Nå sitter jeg og venter på modem fra MTUlink, og øyner håp for at dette skal skje fort....(men ikke fort nok) og siden ventetiden ikke var spesiellt kort hos Kvalito, har jeg fått fatt i et Thomson speedtouch-modem. Men det er levert av telenor. Vil det da si at jeg ikke kan bruke det som MTUlinkkunde? Lenke til kommentar
albanao Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Ingen som kan svare meg på dette? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Men det er levert av telenor. Vil det da si at jeg ikke kan bruke det som MTUlinkkunde? Ja, det kan du gjøre. Lenke til kommentar
svalset Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Modemene er frigjort, det vil si at alle adsl modem fungerer hos alle operatører!! Lenke til kommentar
albanao Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 ******...da er det noe i veien med linja...for surfing ble det ikke noe av igår.... Lenke til kommentar
salif Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Jeg bruker selv et modem fra telenor på min kvalito/mtulink linje som fungerer meget bra Lenke til kommentar
albanao Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Nå skal det sies at jeg er helt grønn på området og...men det skal da ikke være så jævlig vanskelig å få ordnet en oppkobling....?!? Men da jeg prøvde å logge på messenger fikk jeg melding at jeg sto bak en brannmur som hindret meg i å logge på. Men jeg hadde slått av brannmuren. Noen som har en ide om hva jeg gjør galt? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 ******...da er det noe i veien med linja...for surfing ble det ikke noe av igår.... Har du sjekket med de om du er koblet opp i sentralen? Alle kabler og lignende er korrekt montert? Lenke til kommentar
albanao Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Venter i dette øyeblikket på mail fra MTU-support om linja er oppe som den skal være.. Alle kabler er riktig montert..... Lenke til kommentar
bentose Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Dei fleste adsl modem har lamper som viser om du har linje til sentralen. Men som regel vert ikkje adsl-linja tilkopla før ein har fått tilsendt modem. Bent Lenke til kommentar
albanao Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 I følge lampene så skal alt være i orden....men likevel ikke noe linje... kall meg gjerne blond men...det er jo bare å opprette en ny tilkobling på nettverkstilkoblinger...eller hur? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 I følge lampene så skal alt være i orden....men likevel ikke noe linje... Joda, men det er mye mellom sentralen og ISP som skal klaffe. Hvis du er koblet opp før dato er det ikke sikkert du har fått tilgang i systemet til Telenor Networks eller hos ISP. Lenke til kommentar
albanao Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 linja skulle ha vært åpen fra 16. februar, så det er nok ikke der problemet ligger. Er det noen andre steder man kan forhøre seg om linja er åpen enn selskapet som jeg har "signa" på(MTUlink)? Begynner å bli lysten på å få nett i hus snart... Lenke til kommentar
salif Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Jeg opplevde det samme da jeg satt forventningsfull å ventet på min ADSL-linje. Modemet lyste for linje. Som sagt ovenfor er det en del som må fungere mellom ISP og sentral. Prøv å ring MTUlink 33 11 33 11. Så får du ihvertfall svar fortløpende. Det kan hende at deres teknikere er opptatte da de flytter alle kvalito kunder over til et nytt og mer stabilt nett som skal sikre stabilitet og riktig hastighet. Endret 24. februar 2004 av salif Lenke til kommentar
albanao Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Prøv å ring MTUlink 33 11 33 11. Så får du ihvertfall svar fortløpende. Det kan hende at deres teknikere er opptatte da de flytter alle kvalito kunder over til et nytt og mer stabilt nett som skal sikre stabilitet og riktig hastighet. det var dette jeg prøvde...det var visst en del trøkk som han på suporten sa...mange misfornøyde tidl.kvalito-kunder. Forståelig ettersom hva jeg har lest her inne.... Må vel bare ta tålmodigeten til bruks..... Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Modemene er frigjort, det vil si at alle adsl modem fungerer hos alle operatører!! Tja at alle modem fungerer hos alle operatører er vel å ta i litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå