Gå til innhold

Hvordan lage "på knapp" til nytt kabinett?


Anbefalte innlegg

Topicen sier det meste. Har ett prosjekt på gang og e nesten ferdig alt e på plass utenom ein brytar te å slå pcen på. Detta e ikkje noe kjøpe-kabinett så eg har ikkje "på knapp" :(

 

Tenkte at eg sko handla inn ein brytar på Clas Ohlson, men eg har ikkje noen anelse på kossen detta funke med tanke på kobling te hovedkortet mitt. Som e forrsten et gammalt Abit KA7 eller noe sånt ( slot A ) iallfall. :thumbup:

Vett de på clas ohlson hvilken ledning eg må ha eller må eg laga lednignen og alt det sjøl?? E det forskjell på bryter ? Må eg ha ein spesiell bryter ? Hvis det e noen som har noen kunnskaper om elektronikk så vær så snill å hjelp hvis du kan! :D

 

Har ingen peiling på kordan det ska bli gjort, e åpen for alle forslag, men eg kan ikkje lodda siden eg ikkje har lodde apparat.

 

Please hjelp meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Topicen sier det meste. Har ett prosjekt på gang og e nesten ferdig alt e på plass utenom ein brytar te å slå pcen på. Detta e ikkje noe kjøpe-kabinett så eg har ikkje "på knapp" :(

 

Tenkte at eg sko handla inn ein brytar på Clas Ohlson, men eg har ikkje noen anelse på kossen detta funke med tanke på kobling te hovedkortet mitt. Som e forrsten et gammalt Abit KA7 eller noe sånt ( slot A ) iallfall. :thumbup:

Vett de på clas ohlson hvilken ledning eg må ha eller må eg laga lednignen og alt det sjøl?? E det forskjell på bryter ? Må eg ha ein spesiell bryter ? Hvis det e noen som har noen kunnskaper om elektronikk så vær så snill å hjelp hvis du kan! :D

 

Har ingen peiling på kordan det ska bli gjort, e åpen for alle forslag, men eg kan ikkje lodda siden eg ikkje har lodde apparat.

 

Please hjelp meg!

Du må ha en impulsbryter.

Ledning med slike pin koplinger tviler jeg Klaus har.

Loddebolt får du kjøpt på Klaus Olsen... Så er det bare å trene.

 

Et bedre tips er å ta seg en tur til ELFA.

De kan ha slike ledninger også har de et kjempe utvalg i brytere.

Bor du i Oslo så har de utsalg ikke så langt i fra Storo sentret.

 

ellers www.elfa.se

Lenke til kommentar

Du treng ein brytar som virker slik:

 

 

Hovedkort pinne |____ \___| hovedkort pinne.

 

Du bør bruke ein slik plugg som er på dei vanlige ledningene som følger med kabinetter. Det går ein på hovedkortet som heiter "Power S.W\Switch" "ATX switch" eller noko sånt. Den bruker 2 pinner, og du skal ut med ein ledning frå den eine pluggen, inn på brytaren, ut ifrå brytaren med ein ny ledning og inn på den andre pinnen på hovudkortet.

 

Du treng ikkje loddebolt dersom har ein passande plugg og ein brytar som du ikkje treng å lodde ledningane fast på

Endret av zeph
Lenke til kommentar
zeph Skrevet 23/02/2004 : 14:37

  Du treng ein brytar som virker slik:

 

 

Hovedkort pinne |____ \___| hovedkort pinne.

 

 

Skjøntte ikkje heilt ka du meinte? e ikkje noe som helst kjent i elektronikk verden

Men uansett så må du frem med loddebolten for å feste ledningene til brytern..

Er du ikke kjent i Elektronikkverden, så gjør deg kjent FØR du begynner med prosjeketet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...