Gå til innhold

Acer Ferrari 3000 vs. HP Pavilion Zt3131

Anbefalte innlegg

NB: linken til HP er endret fra jeg skrev innlegget i går, det var feil link (en annen modell). Beklager. Kommenter gjerne på nytt, wh1t3inc :-)

Jeg har fått tilbud på to hjemme-pc-pakker på jobben (se topic). Er litt i tvil om hva jeg bør velge. Samme pris.

Bruksområde: Vanlinge ting, DVD, Internett, kontor + noe spilling :-)

Lenke Acer:

http://www.acer.no/acereuro/page4.do?dau22...&crc=3286608574

Lenke HP:

http://www.hp-expo.com/productpdfs/dv293e_no_nor.pdf

Håper noen kan komme med gode råd!! Og erfaringer med noen av disse... leste bl.a noe om dårlig batteritid på Ferrari. Men jeg tenkte uansett at den mest skal stå hjemme.

hilsen meg

Endret av hjekker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Acer Ferrari:

+ Flott design

+ Bra skjerm

+ Greie fysiske mål og vekt

+ DVD-RW +/-

+ 4 USB

+ Kortleser

- Blir varm

- Kort batteritid

- Ikke det beste skjermkortet

HP Pavilion:

+ Widescreen

+ Bra skjermkort

+ Kortleser

+ Mye programvare medfølger

+ DVD-RW +

- Lav oppløsning på skjerm

- Litt for store fysiske mål

- Bare + DVD-RW

- Desktop prosessor

Lenke til kommentar
Hjalp ikke det jeg satt opp?

Hei, joda. Men som du ser var det feil modell fra HP jeg hadde linket til. Den aktuelle er Pentium M (altså ikke skrivebordsprosessor). Og den er også 0,5 kg lettere...

Men for all del, kommentarene dine er jeg enige i :-)

Lenke til kommentar
Det hadde vært supert :-) Akkurat nå heller jeg mot HP... men pokker den Ferrarien ser kul ut...

Da har jeg HPen min oppe og går. Testet nettopp 3dmark2003 og fikk 2107 poeng. Dette er ikke akkurat noe å skryte av, men jeg hadde egentlig ikke så mye valg da jeg måtte bestille fra en hardware leverandør som jobben hadde en avtale med. Men jeg er nå fornøyd nok. Bortsett fra ytelsen(aceren har dårligere ytelse enn denne og den støtter ikke dx9) på grafikk kortet så er jeg strålende fornøyd! finfin skjerm, kjempebra tastatur og bra ytelse på resten. Eneste jeg mangler er at det er nå installert xphome på den, men jeg skal ha inn proffesional så fort jeg får den i hånda. Lyden på høytalerene er kjempe!(Harman Kardon) 512 ram som standard og selv om det sto tillegg på wireless lan på denne så er dette innebygd(iallefall på den jeg sitter på) og det er 802.11g, weeee. Du hører vifta, det må jeg si, men ikke såpass at jeg er plaget av det(nå skal det sies at jeg sitter hjemme med en pc på hver side av meg og de kan bråke en del, så jeg er vant til pc bråk hehehe) Men bråket er av typen luftstrøm og ikke en highpitch tone som mange vifter har. Looken på HPen(jeg har som sagt zx5042ea) syns jeg er bra, men kanskje ikke like tøff som aceren. Men den er helsort inni med sølv farge på skallet(har en sølvfarget samme rundt pcen inni, hvis du skjønner hva jeg mener :p)

Lenke til kommentar

Takk for info!! Bra du er fornøyd! :-) Er litt skeptisk til oppløsninga på Hpen, samt at 64Mb grafikkminne er i minste laget. Men det holder sikkert til mitt bruk! Og litt støy kan jeg vel alltids tåle... Tipper Ferrarien bråker litt den også!

Grattis med kjøpet!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er litt skeptisk til oppløsninga på Hpen, samt at 64Mb grafikkminne er i minste laget.

Kommer jo helt an på hvilket skjermkort det er. 9000 og 9200 med 128 mb er dårligere enn 9600 med 64 mb.

Lenke til kommentar

Kommer jo helt an på hvilket skjermkort det er. 9000 og 9200 med 128 mb er dårligere enn 9600 med 64 mb.

Det er vel sant. Men valget mitt er mellom 9200 128 Mb (Acer) og 9200 64 Mb (HP)...

Skulle jo helst hatt en kraftigere PC. Men til den prisen jeg er tilbudt er det nødt til å bli kompromisser... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hp 3131 har knallgod skjerm, widescreen er helt topp på bærbart! Den er lett og støyen (vifte) er minimal, utrolig tynn maskin også, iogmed det er en Centrino vil jeg helt klart kjøpt den, selv om Ferrarien er tøff. Ytelses messig vil jeg nok tro at HP`n banker Ferrarien, men har ingen tester eller annet å vise til.

Kjøp Hp`n du, du blir forbauset over hvor snæcks den er!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...