Gå til innhold

Innstallere OS på ny HD...

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått meg en ny harddisk, og partisjonert og formatert denne. Jeg lurer på om jeg kan legge Win2k på en primary partisjon på denne nye disken, og fortsatt bruke Win2k på den gamle disken? (som allerede er installert)

Eller blir det mye mas? Det er jo forskjellige disker.. Vil det da automatisk komme opp sånn valg ved oppstart om hvilket os man vil kjøre?

Senere kommer jeg til å fjerne os'et på den gamle disken.. Men ikke foreløpig... Så skulle gjerne kunne kjørt både på den gamle og nye, etter behov.. (ikke spør hvorfor... ;) )

Joachim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har nettopp fått ny disk med xp innstallert, hadde Me på den gamle. Jeg får ikke valg når jeg startet maskinen, men jeg booter fra enten den ene eller andre disken. Han kommer da med det os som er på disken jeg starter med.

Når det er sagt, så sliter jo jeg litt med maskinen for tiden, så.. ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor??? (bare tuller)

Ja , du kan bruke W2k hvor du vil og når du vil.

Ditt oppsett kommer til å funke som snus.

Offtopic:

Og hva er det som plager Salvi for tiden?

Ja, det er jo bare å søke på mine innlegg, så finner du det fort ut. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig samme spørsmål, så takker for svaret.

Men jeg lurer på følgende:

1) Hvis jeg har XP på gammel harddisk, og installerer den nye harddisken, og installerer XP på også denne.

2) Og deretter avinstallerer XP på den gamle harddisken

3) Vil da fremdeles filene og partisjonene på den gamle harddisken være tilgjengelig gjennom XP på den nye harddisken?

Som dere sikkert skjønner er jeg rimelig grønn på data...

Takker derfor på forhånd for all hjelp!

Lenke til kommentar

Jada, du avinstallerer jo bare OS.

Alle programmer, spill o.s.v. ligger der enda.

Det du mister er jo alle updates, patcher o.l. som var lagt inn i det "gamle" OS`et.

Noen av disse nedlastede oppdateringene kan du imidlertid "redde", men akkurat hvilke og hvordan, tør jeg ikke si, siden jeg ikke er 100 prosent sikker selv.

Lenke til kommentar

OK, takk for glitrende svar.

Med det samme jeg er inne på det, lurer jeg på om jeg kan stille et annet spørsmål.

C-stasjonen min er nå for liten, og jeg har derfor prøvd å slette programmer og filer. Når jeg skal slette lite brukte programmer i XP står også alle Windowsupdatene (Windows XP hotfix) listet opp.

Vil det si at de ligger og tar unødvendig plass, at jeg har installert de feil, eller er det bare slik det skal være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...