OuO Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Det har seg altså slik at min interne HD hvor windows lå er blitt ødelagt, og nå har jeg kun en ekstern igjen. Den eksterne er koblet til via USB. Derfor innstalerte jeg windows på den eksterne, gikk inn i bios og satte "usb hdd" som primary boot device. Men når jeg da starter opp igjen får jeg denne feilmeldingen når windows er har loadet: Det er oppdaget et problem, og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen.Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen, starter du maskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt, gjør du følgende: Utfør virussjekk på datamaskinen. Fjern alle nylig innstalerte harddiskstasjoner eller drivere for harddiskstasjoner. Kontroler at harddiskstasjonen er riktig konfigurert og avsluttet, kjør chkdsk /f for å se etter skader på harddisk stasjonen og start datamaskinen på nytt Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Det KAN være feil på installasjonen av windows. Jeg ville prøvd å kjøre den en gang til. Har selv en maskin som booter fra ekstern hd så det skal gå greit. Lenke til kommentar
OuO Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Har innstalert windows 2 ganger nå, samme problem hver gang. Prøvde også å sette den eksterne HD på en annen maskin, da klarer ikke maskinen å boote fra den interne, og jeg får da samme problem. Men hvis jeg skrur på den eksterne etter jeg jeg er inne i windows, da funker alt fint. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå