andm Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Jeg prøver å sette opp en internett-tilkobling på en gammel maskin med Windows 95 og IE4 eller eldre, men jeg får det ikke til. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Jeg prøver å sette opp en internett-tilkobling på en gammel maskin med Windows 95 og IE4 eller eldre, men jeg får det ikke til. Kan noen hjelpe meg? TCP/IP ligger ikke inne som standard ellers er det nokså likt win98. Lenke til kommentar
andm Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Jeg har gjort noe lignende på min maskin med Win98 og IE5, men på denne maskinen finner jeg ikke tilsvarende instillinger i IE. Må jeg da installere en nyere programvare? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Jeg har gjort noe lignende på min maskin med Win98 og IE5, men på denne maskinen finner jeg ikke tilsvarende instillinger i IE. Må jeg da installere en nyere programvare? Hva er det du ikke finner da? Ie 5.5 er nyeste Ie til win95. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Du må sannsynligvis aktivere NetBui på maskinene du har i nettverket. Da vil w95-maskinen komme inn på nettverket. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Du må sannsynligvis aktivere NetBui på maskinene du har i nettverket. Da vil w95-maskinen komme inn på nettverket. Man kan ikke bruke netbeui til internett, den er ikke rutbar. Er nettverk innstallert på 95 maskinen? Dette gjøres i kontrollpanel. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Sikker på at dette går? Det er nemlig ikke jeg :| Jeg sleit også med dette. Men fikk da som svar at 95 ikke støtt dsl. Så jeg måtte instalere 98 SE Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Sikker på at dette går? Det er nemlig ikke jeg :| Jeg sleit også med dette. Men fikk da som svar at 95 ikke støtt dsl. Så jeg måtte instalere 98 SE windows 95 støtter da dsl i allefall så funker det med win95 Endret 23. februar 2004 av praut86 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Sikker på at dette går? Det er nemlig ikke jeg :| win95 støtter da TCP/IP og ergo kan det brukes mot nesten alle DSL-leverandører. Det finnes PPPoE til den også så da takler den Telenor også. Lenke til kommentar
andm Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Jeg har prøvd å installere bl.a. nye drivere til nettverkskortet og installert IE5. Ikke noe fungerer. Dette fungerer automatisk i blant annet WinXP. Kan noen gi meg en eksakt forklaring på hva jeg må gjøre for å få Internett til å fungerer på maskinen? Regner med at et eller annet må gjøres i "nettverk" i kontrollpanel... Håper på svar... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Regner med at et eller annet må gjøres i "nettverk" i kontrollpanel... Ligger TCP/IP inne der? Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 I tillegg til PPOE og TCP/IP må du på Windows 95 også legge til Dial-up networking (DUN). Dette gjøres fra kontrol panel - legg til /fjern progs. - windows komponenter... Lenke til kommentar
andm Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 TCP/IP er installert ja. Tror alle komponentene skal være satt på "Win. Familie pålogging", som jeg tror må være valgt for at nettverket skal fungere...(?) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 TCP/IP er installert ja. Tror alle komponentene skal være satt på "Win. Familie pålogging", som jeg tror må være valgt for at nettverket skal fungere...(?) Hva sier winipcfg? Får du pinget 127.0.0.1 ? Ligger kortet som det skal i enhetsbehandling? Ser du noe til kortet under nettverk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå