Gå til innhold

HK som støtter SDram og XP2500+

genesis

Anbefalte innlegg

de HK som støtter DDR-ram, støtter de også SDram?

Tenkte jeg skulle skifte ut min XP2500, og vil selge den til en kamerat, som er villig til å kjøpe et nytt billig HK, men ikke ny ram....

Noen HK på itbutikken.no som gjør jobben? (støtter xp2500 og SDram pc133)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et kort som tar begge deler, opp til XP 2600 T-bred hvis jeg husker riktig,

Skal sjekke når jeg kommer hjem.....

Edit: tror ikke det finnes HK for Barton som tar SD-ram ?

Kan jo hende Barton XP2500+ virker på det fordet. Mitt gamle Abit KT7 støttet maks T-bird 1,4Ghz hvis den var låst, men jeg fikk da en T-bred XP2100+ til å fungere jeg, og vel så det. Fikk klokket den til 2,4Ghz faktisk.

Lenke til kommentar
En ddr 512MB brikke ligger på ca 600kr.

Har han 512MB SDram og selger den så bør han få 3-400 kr for den.

256MB DDR blir ca 320kr og brukt SDram 256MB 150-200kr.

TaZ

Solgt en 512MB SD-ram brikke for 3-400Kr? Haha, det er det dummeste jeg har hørt. SD-ram er det ingen som er interessert i det lenger, det er gammelt og utdatert. Han vil kanskje få 100-150kr for brikken.

Jeg hadde hvertfall ikke gitt mer for den.

Lenke til kommentar
Solgt en 512MB SD-ram brikke for 3-400Kr? Haha,  det er det dummeste jeg har hørt. SD-ram er det ingen som er interessert i det lenger, det er gammelt og utdatert. Han vil kanskje få 100-150kr for brikken.

Sjekka her i det siste.

http://bruktmarked.hardware.no/marked/

https://prisguiden.no/produkt/343

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar
Solgt en 512MB SD-ram brikke for 3-400Kr? Haha,  det er det dummeste jeg har hørt. SD-ram er det ingen som er interessert i det lenger, det er gammelt og utdatert. Han vil kanskje få 100-150kr for brikken.

Sjekka her i det siste.

http://bruktmarked.hardware.no/marked/

https://prisguiden.no/produkt/343

TaZ

Du vet hvorfor de er så dyre i butikken ikkesant? Det er fordi ingen kjøper de lenger. Interessen er ikke så stor lenger. Derfor kan en ikke regne med å få solgt den brikka til mer 200kr (maks). 512MB SD-ram brikker kostet ikke særlig mer enn 500kr den tiden det var billig derfor er det bare idioter som kjøper den til mer enn det.

Idioter som i folk som er desperate eller som ikke vet bedre.

Har selv noen brikker liggende hjemme her, men gidder ikke prøve å selge de engang siden de snart er antikke.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar
QUOTE (MrLee @ 23/02/2004 : 14:06)

nope, de støtter ikke SD hvis de støtter DDR... 

Jeg har et Asus a7a266 hovedkort liggende i skapet, dette tar SDram og DDR ram. Ikke blandet, men hver for seg. 2 sloter til DDR og 3 til SD.

Det støtter opptil xp2600, men ikke barton.

Endret av theyoytoy
Lenke til kommentar
Vil jo uansett få redusert ytelse dah, pga at XP2500+ (barton) trenger 333mhz fsb, 166x2 i DDR.

Den vil ende opp med å kjøre på 133/100x1 istede for, om eg ikkje tar heilt feil...

Du tar helt feil. Gamle SD-ram hovedkort kjørte jo 100/133 FSB og 200/266Mhz bushastighet på prosessorene.

De støttet jo T-bird og Duron. T-bird fikk du jo i 266Mhz bus versjon. Det var samme med Duron over 1Ghz. Så nei, de vil ikke ende opp med å kjøre 100/133x1. De hadde Dual Data Rate på SD-ram hovedkort også, bare ikke på minnet.

Minnet behøver jo ikke følge FSB, så å kjøre riktig hastighet på prosessor burde ikke være noe problem hvis hovedkortet støtter 166 FSB.

Skjønnte ikke helt den forklaring din med 133/100x1.. for det er jo alltid x1. 166*11=1826Mhz altså hastigheten på en XP2500+

Hvis prosessoren krevde 333Mhz FSB så ville den hatt en multiplier på 5,5 og det er ikke tilfelle.

Litt rotete, men håper du skjønner poenget.

Lenke til kommentar

Solgt en 512MB SD-ram brikke for 3-400Kr? Haha, det er det dummeste jeg har hørt. SD-ram er det ingen som er interessert i det lenger, det er gammelt og utdatert. Han vil kanskje få 100-150kr for brikken.

Det er en del som bygger/kjøper billige pc'er med sd-ram og det dugger bra nok til surfing og kontorarbeid. SD-RAM dugger fint enda selv om det ikke dugegr for deg.

Lenke til kommentar

Det er en del som bygger/kjøper billige pc'er med sd-ram og det dugger bra nok til surfing og kontorarbeid. SD-RAM dugger fint enda selv om det ikke dugegr for deg.

Bra nok til kontorarbeid og surfing ja, men ikke spilling. Det er derfor jeg og mange andre ikke vil ha det.

Lenke til kommentar

TaZ

*tenke på Promise Sx4000 eller en 3ware kontroller*

De bruker Sdram og da er faktisk 256SDram ettertraktet.

Lenke til kommentar
nope, de støtter ikke SD hvis de støtter DDR...

La meg bare nevne noe her. Hvorfor sier du slike ting? Den påstanden holder jo langt ifra vann. De er kanskje ikke av de nyeste lenger ,men det finnes mange combokort. Har et ifra ASUS jeg. Greit nok at det ikke er noe kjappt ,men de er raskt nok til det meste. Tror det var ALI som hadde de chipsettene

Lenke til kommentar

TaZ

*tenke på Promise Sx4000 eller en 3ware kontroller*

De bruker Sdram og da er faktisk 256SDram ettertraktet.

Her er det jo snakk om 512MB brikke da... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...