<BøNilzen> Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Holder på å lage et "snakespill", der slangen er en X. Jeg bruker SetConsoleCursorPosition() til å plassere "slangen". Problemet er bare at jeg nå bruker "cin >>" til å få input, og da må jeg jo også trykke enter hver gang slangen skal bevege seg. Finnes det en kommando som likner på INPUT$ kommandoen i QBASIC? Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 char c = getchar(); Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Tusen Takk! Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Jeg må jo fremdeles trykke enter for å komme forbi den.. Poenget er jo at den skal reagere med en gang jeg trykker en knapp. Flere forslag? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Da bør du sannsynligvis ikke bruke standard inn/ut, men heller fange opp events fra operativsystemet? Grunnen til at du ikke får lest noe før du trykker Enter er at newlines flusher terminalens inputbuffer. Vet ikke hvordan dette vanligvis gjøres i konsoll, men vanligvis "abonnerer" man på events fra operativsystemet eller sjekker selv tilstanden til tastaturet (for å se om en tast er trykket ned f.eks). Det er mulig at du kan konfigurere konsoll/terminal så input er ubufret, dvs. at du ikke trenger å vente på newline (begynner å bli en stund siden jeg hadde om terminaler, og det var Unix-rettet). Edit: Jeg sjekket kjapt MSDN, og det viser seg at ReadConsole kan lese ett tegn om gangen, men linjebufring er default: http://msdn.microsoft.com/library/default....t_functions.asp Endret 23. februar 2004 av A_N_K Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Hvis kompilatoren din støtter det, kan du sannsynligvis bruke getch(), som ligger i <conio.h> Jeg er litt usikker på om du kan bruke getch() med piltastene, men du kan jo prøve deg fram litt. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Fikk ikke til den "ReadConsole" greia, men getch() funket fint. Takker så mye. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Windows eller Linux? Kan du ikke bare sjekke etter events? er ikke det litt lettere? Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2004 Bruker Windows. Men uansett gadd jeg ikke holde på mer med det, etter jeg fant linker til noen veldig gode tutorials til SDL her et sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå