Gå til innhold

Byttet om pluggene for USB og Firewire

struct

Anbefalte innlegg

(Mulig denne hører hjemme i et annet forum men..)

Kjøpte nettopp et nytt hovedkort (Abit NF7-Sv2.0), og klarte å bytte om på Firewire og USB pluggene til braketten som fulgte med.

Deretter koblet jeg til DV-kameraet til det jeg trodde var firewire-porten, og oppdaget noen merkelige lysglimt på kameraet (selv når jeg slo av kameraet var lysene som indikerer om man er i opptaks- eller playbackmodus på).

Etter jeg byttet slik at firewireporten er koblet til firewire på HK og USB til USB er det ingenting som skjer når jeg kobler på kameraet.

Noen som har noen mening om det er firewirekabelen eller kameraet som er blitt ødelagt!??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror nok du har grillet kameraet ditt godt.. FIREWIRE har en spenning over kabelen på 3.3 volt maks som regnes som en ren signal kabel.. (ikke power over kabel)

:devil: USB2 kjører høyre spenning og en hel del mere strøm :devil: ...

du kan kjøre små vifter og kaffe varmere på usb2 pluggen så du kan jo gjette hva som har tatt kvelden.. (hint:" det er ikke kabelen") :no:

Endret av pellogplukk
Lenke til kommentar

JEg byttet også om USB og FireWire - kablene var umerket i en Chieftec BX-kabinett. Resulterte i to døde USB-minnepinner og en død mus (musen tok jeg liv av mer eller mindre med vilje, for å sjekke mine mistanker om at noe var galt med USB-portene).

Lenke til kommentar

Joda, kameraet fungerer fint sånn ellers.. bare det at det ikke blir detektert i windows :(

Men da gidder jeg iallefall ikke kjøpe meg en ny kabel til flere hundre kroner bare for å finne ut at det er kameraet det er feil med.

Noen som tilfeldigvis vet hvor man leverer inn slike DV-kameraer kanskje? Kjøpte det hos komplett.no for et par år siden.. Koster sikkert flesk bare å få erstattet den sikringen også :(

En annen ting som skjedde var at cd-rom'en forsvant i windows.. men det fikk jeg fikset til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...