Gå til innhold

Prosjektor gir dårlig bilde


Gunder1

Anbefalte innlegg

It ansvarlig på jobben har kjøpt en "billig" prosjektor på Europris. Han kobler denne mot ca 3 forskjellige maskiner (alt etter hvor møtet skal være)

Alle maskinene har celeroner 1GHz, 128ram og intergrert skjermkort. Skriften er nesten uleselig, blir litt bedre når jeg går ned i oppløsningen til 800x600.

Vil det bli bedre med et "vanlig" skjermkort eks Ati 9200 iforhold til de integrerte kortene?

Det skal jo seff :D ikke koste noe særlig, så er det noen annen løsning enn å kjøpe 1 kort til hver pc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

800*600 er oppløsningen til projektoren.

 

Setter du 1024*768 må projektoren skalere og det klarer ikke billige projektorer noe særlig bra.

 

Ikke noe vits i å prøve noe mer med andre ord, 800*600 er løsningen.

 

 

---

Ellers stusser jeg over en it ansvarlig som kjøper projektor på Europris....

---

Endret av PIIIpower
Lenke til kommentar

Hurtig økt i it-ansvar;

For å unngå problemer med maskinvare, kjøp et kjent merke fra en levrandør som veit hva de driver med. Det sparer du på i det lange løp.

-

Som du selv erfarer fikk dere ikke det dere skulle ha på Europris. Dere endre opp med en vare dere ikke trenger (for gjort nytte av), har ikke det dere trenger, og har sansyneligvis ikke rammer til å bruke penger på en XGA projektor.

 

 

Hvis du vil ha navn på noen forhandlere som vet hva de driver med kan du jo sende meg en PM.

Ps. jeg er ikke forhandler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...