synfault Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Quote: On 2002-03-25 12:01, olsen skrev:Rett på meg hvis jeg tar feil, men jeg synes å huske at stallman eller cox sa dette i den dokumentaren om Linux på SVT (The Code Linux): GNU ble utviklet på 80 tallet, det var nesten ferdig når Linus postet den berømte posten. det eneste som manglet var kjernen. det er der Linux kommer inn. altså: Linux er kjernen i GNU. GNU/LinuxTror jeg. Riktig. http://www.gnu.org/gnu/linux-and-gnu.html Lenke til kommentar
NyZeta Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 OK... Jeg sier det først som sist... JEG HATET LINUX... Legg merke til det siste... hatet... Men det var før.. for da hadde jeg bare fått en datamaskin med linux innlagt av en kamerat. En 486 med 500 mb harddisk og linux redhat 4.2 eller noe i den duren.. Etter masse stress så fjernet jeg shiten.. Levde lenge på Windows 95b osv men så fik jeg en liten server.. Windows 95/98 osv fukner jo IKKE som server NT og 2000 er jo så dyrt og inneffektivt i drift at det er fælt.. Hva gjør så en stakkar med for liten maskin og for store forventninger.. Jo besøker http://www.linux.org og søker etter Linux server distoer.. Og jaggu fant jeg ikke det jeg ville ha.. e-smith server and gateway.. Just set in the CD and wait for some sec... then server!.. Og ikke nok med det den har alt.. DHCPd, DNS, Apache, Samba (lignende), Windows Sharing Utilities, WebMail... Den har alt.. OK.. Dette var jo drømmen.. Alt sviver og går så det griner.. Da jeg nå for et par dager siden kjøpte ny server.. Dual P2 400 MHz med 1GB ram og 2x20 GB Baracuda 10000 rpm disker og satte inn e-smith cd'n min.. Så funka jaggu det og.. Til dere som kommer inn her og vil snakke masse DRIT om linux... GET A LIFE!!! Gå en annen plass og diskuter det ensformige Windows livet deres! Det finnes over 1000 aktive linux distroer... Windows stresser med sine 2 Det finnes over 1000 aktive linux "sjefer" som sjefer med sitt og sine meninger Windows "sjefer med 1" Det finnes over 1000 HELT gratis linux distroer... Windows sliter med å holde sin over 1000 kr! LiNuX 4 EvEr!!!!!! Lenke til kommentar
zcribe Skrevet 26. mars 2002 Del Skrevet 26. mars 2002 Skal bare dra inn kernel/OS diskusjonen igjen... GNU/Hurd er vel det nærmeste man kommer et GNU OS... Versjon 0.2 av denne ble faktisk releasa av GNU, så tok debian over. GNU/Linux er betegnelsen på et OS, sluppet av hvem-som-helst som føler for det som tar mesteparten av programvaren fra GNU og kernelen fra Torvalds. (Har egentlig aldri likt betegnelsen GNU/Linux, men...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå