Brack Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Kjøpte nylig en Eizo 17" LCD FlexScan L557K, så fulgte det ikke med DVI kabel, så mitt spm er om det er stor forskjell på vanlig analog kabel og DVI? Lenke til kommentar
Leon Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) jeg har en samsung syncmaster 152t og den ble ikke levert med DVI-kabel. Jeg var litt skuffet over skjermen først, mest fordi det var ett lite "etterslep". Jeg søkte da litt rundt på forumet og bestemte meg for å kjøpe en DVI-kabel, for å erstatte den D-sub kabelen som fulgte med. Forskjellen fra D-sub til DVI var ikke stor, men "etterslepet" forsvant. Endret 23. februar 2004 av tipp-ex Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Tillykke med valget av en bra skjerm og ja, der er veldig stor forskjel på bruk av analog og digital kabel. Enkelt å se f.eks. i win2000 når du velger shutdown, så tar den og 'slukker' hver annen pixel hvilket med analog kabel gir flimmer på LCD skjermen da digital->analog->digital konverteringen ikke funker nær så bra som digital signal ret igjennem. Bildet blir _sylskarpt_ med DVI kabel istedet. Kan tilføje jeg har omtrent samme skjerm: Eizo 17" LCD FlexScan L557 (TCO-03) Endret 23. februar 2004 av tigerdyr Lenke til kommentar
Brack Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 OK, takk for svaret Noen med lik skjerm som meg som har noen erfaringer? Lenke til kommentar
ves80 Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg har lignende erfaring - mottatt en L557 uten DVI kabel. Har ikke fått testet den ennå da jeg ikke har fått alle delene til PCen. Må vel kanskje kjøpe meg en ekstra kabel... Den legges vel ikke tilfeldigvis med skjermkortet? Har bestilt "Hightech Excalibur ATI Radeon 9800Pro All in Wonder 128Mb DDR TV-out DVI VIVO RETAIL AGP". Lenke til kommentar
F.V Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Kjøpte nylig en Eizo 17" LCD FlexScan L557K, så fulgte det ikke med DVI kabel, så mitt spm er om det er stor forskjell på vanlig analog kabel og DVI? sko nett til å spørre om det same. Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Kjøpte nylig en Eizo 17" LCD FlexScan L557K, så fulgte det ikke med DVI kabel, så mitt spm er om det er stor forskjell på vanlig analog kabel og DVI? Holder du til i Oslo-området, kan du få en av meg. Dual link. PM meg for info. De funker som f. Bildet blir klarere og etterslep minskes. Om du har LCD-skjerm, bruk DVI-porten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå