Gå til innhold

Memory stick uten driver krav

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om rimelige og greie memory stick , eller memory key type enheter som ikke krever drivere. Dvs enkle usb baserte greier man kan ha i nøkkelringen eller lignende.

Trenger ikke masse plass så 64 mb holder lenge.

Det finnes jo en million varianter av disse etter hvert , og jeg er først og fremst ute etter lav pris, og problemfri bruk. Skal brukes til å flytte dokumenter mellom ulike pcer i prosjekt sammenheng osv. Derfor er driverfrihet et must.

Er en fordel om jeg kan kjøpe de i oslo. Noen som vet om denne funker? LaCie Pen drive

Takker for svar

Edit: Memory stick ser ut til å være Sony sine dingser, det er altså ikke det jeg vil ha, men det som ser ut til å hete "pen drive" Verbatim ser også ut til å ha mye av dette.

Har det noe å si om de er Flash, flash II eller Flash III ??

Endret av PålPot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TwinMos sine fra komplett fungerer helt utmerket, dersom du har winXP eller 2000, vel å merke. Jeg har prøvd å få til lignende memory keys på en Win98/Millenium-maskin, uten hell. Det var da en ganske ukjent produsent, med dårlig driverstøtte på sine hjemmesider.

Hvis du velger et kjent merke som TwinMos, får du garantert ingen problemer på en XP/2000-maskin. Tar 10 sek for maskina å kjenne igjen enheten, så er den klar og kommer opp i min datamaskin.

To rimelige valg i forhold til pris/kapasitet:

USB1.1 128MB

USB2.0 128MB :thumbs:

Lenke til kommentar

Hmm, var akkurat det jeg egentlig gjerne ville ungå. Vet at det finnes ting som ikke krever drivere, men det er altså ikke like vanlig forstår jeg.

Alle disse "pen Drive" enhetene dukker vel opp som "flyttbar lagringsenhet" i win tenker jeg.

jaja, skal vel ikke dele så mye dokumenter med fordømte 98 brukere heller ;)

Verbatim sine ser fine ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...