jooey Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 jeg har et problem som jeg håper dere kan hjelpe meg med. Når jeg slår på maskinen startet alle viftene, men det kommer ingen "boot lyder", som at den teller opp ram eller at den prøver å boote fra floppy, og skjermen er svart. jeg lurer på hva dette kan være? kan det være at deler av psu er gåen? slik at cpu ikke får strøm men at det er strøm til cpu-vifte osv... eller er det rett og slett hk eller cpu som er gådt? Det er en LED på hk`et mitt, og den lyser grønt, får heller ikke noe pip fra speeker som kan indikere feil, jeg har åpnet psu for å se om der var noen sikkringer som var gåen, men jeg fant ingen sikkringer. Hva er galt? mvh Morten Kristiansen Amd tbird 1.4 asus a7a266-e 512mb sd-ram riva tnt264 =( cheftech dragon big tower sølv :smile: [ Denne Melding var redigert av: jooey på 2002-03-19 13:59 ] Lenke til kommentar
complex4517 Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Kan du si meg hvilket opsett du har (hardware) Lenke til kommentar
complex4517 Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 La ikke merke til det. Tviler sterkt på at det er noen feil med psu. kan være det er prosessor eller ram skjedde det plutselig. sjekk om skjermkort virker Lenke til kommentar
jooey Skrevet 19. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2002 skjermkortet virker, det har jeg sjekket, har ikke sjekket ramen, skal gjøre det senere i dag. sikkringen gikk da jeg testet en gigantisk stereoanlegg som er ment på utebruk :razz: , da sto pc`en på. Og den har ikke virket siden, så jeg tenkte det kansje kunne være psu.... Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Eller at den rett og slett er fucka.... :smile: Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Har denne PC-en funka før eller har du nettopp satt denn sammen?? sjekk at vifta på cpu står i cpufan 1 og ikke cpufan2 skrue som ligger å kortslutter mobo sjekk at du har kobla til strømmen på mobo kobla til strømm av-på knappene leds osv. kaste PC-en i veggen å denge den med tastatur og musen din Lenke til kommentar
jooey Skrevet 19. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2002 Den har virka før ja, den er 2måner gammel. Cpu vifta står riktig, og rammer funker, har nettop testa..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå