kjall Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Noen som vet navnet på den tradisjonelle pianomusikken som blir brukt som Charlie Chaplin theme. Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 tror du finner den på div. fildelingsområder dersom du søker på Scott Joplin Lenke til kommentar
andreash Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Er det ikke: The Entertainer som er standardtemaet i Chaplin? Lenke til kommentar
EJN Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Jo, det er Chopin sitt stykke "The Entertainer" På min versjon står det for så vidt "Scott Joplin" som artist, selv om filnavnet er "Chopin-The Entertainer". Merksnodig Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Hm, trodde Chaplins egen "Limelight" stort sett var brukt som Chaplin-theme...? Lenke til kommentar
adonis Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 "Limelight" var også noe som slo meg først, men så slo det meg at "Limelight" er jo en av filmene "The Entertainer" spilles i... (hvis jeg ikke roter fullstendig, da) /Øystein Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Godt mulig "The entertainer" spilles i en Chaplinfilm og ja "Limelight" er en Chaplinfilm. Men er også 100% sikker på at "Limelight" er et musikkstykke skrevet av samme Chaplin for samme film... Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Fant dette på IMDB: Trivia for Limelight (1952) Charles Chaplin, Raymond Rasch, and Larry Russell won the Oscar for Best Original Score for this film, but it was the Oscar for films released in 1972. The film had never played in a Los Angeles area cinema during the intervening 20 years and was not eligible for Oscar consideration until it did. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Jo, det er Chopin sitt stykke "The Entertainer"På min versjon står det for så vidt "Scott Joplin" som artist, selv om filnavnet er "Chopin-The Entertainer". Merksnodig Chopin hadde aldri noe å gjøre med "The Entertainer" (eller ragtime musikk). Er nok en brutal feil i Mp3'en du har. Scott Joplin er den riktige komponisten. Ellers så kan det jo tenkes at "Maple Leaf Rag" er brukt i Chaplin's filmer også, da dette var en av Joplins mest kjente låter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå