jhbamse Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Hei Har to maskiner i nettverk der den ene er koblet til internett via ISDN-linje. Problemet mitt er at den maskinen som har internett tilgangen via nettverket, oppfører seg som om den var koblet fast opp mot internett. Det vil si at jeg aldri får spørsmål om jeg vil "koble til" eller "koble fra" internett, den kobler seg også opp mot internett uten å spørre når et program ønsker det. Når jeg skal koble fra internett må jeg gå til den maskinen (som er koblet til isdn-linjen direkte) og koble ned der, fordi maskinen (som er koblet til via nettverket) ikke viser terminalskjerm-ikonet på startlinjen. Ellers fungerer oppkoblingen utmerket når jeg bruker maskinen som er koblet direkte til ISDN-linjen, problemet oppstår kun nå jeg skal koble til via nettverket. Det jeg ønsker er å kan styre oppkoblingen fra den maskinen som har internett-tilgangen via nettverket på samme måte som jeg styrer oppkoblingen på den maskinen som er direkte tilkoblet ISDN-linjen Maskinen som er koblet direkte til ISDN-linjen kjører Win XP Pro Maskinen som er koblet til via Nettverket kjører Win ME Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Kan ha noe med att winxp er lagd for bredbånd og always on prinsippet Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 19. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2002 Quote: On 2002-03-19 13:52, DeejPhant skrev:Kan ha noe med att winxp er lagd for bredbånd og always on prinsippet Jeg hadde samme problem når jeg kjørte Win ME på begge maskinene. Dessuten er det den maskinen som fortsatt kjører WinME og er koblet til via nettverket som er problemet. Den maskinen som er koblet direkte til ISDN-linjen og som kjører XP fungerer utmerket. [ Denne Melding var redigert av: jhbamse på 2002-03-19 15:46 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå