Gå til innhold

harware kjøp fra utlandet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*babler noe intetsigende*

Vet ikke helt. Du mener FRA utlandet TIL norge ikke sant?

Tricky...

Naa var det jo nettopp en reportasje i en eller annen dildo-tabloid-"avis" om at hvis du gikk paa roedt kort, kunne du fylle ut din egen import statement.

Ville ikke bekymret meg saa mye om dette hvis jeg var deg.=

Lenke til kommentar

Ja det er selfølgelig til Norge.

Har ikke tenkt meg ut å gå på rødt. Det var nå mer når en kjøpte på internett og fikk varene sendt til Norge. Man har jo hørt om skrekkeksempler på gebyrer, avgifter og annet dritt og lort.

Men er det reelt, er det noen som har erfaring med f.eks. kjøp via utenlaske auksjoner / nettbutikker ?

Lenke til kommentar

Heisann,

jeg har kjøpt en del fra utlandet. Kjøpte bl. annet maskin fra Tyskland på ebay auksjon. Data-varer er tollfritt, men moms for tiden ca. 24 % kommer i tillegg. Pakken ankommer nærmeste hovedpostkontor, hvor den skal fortolles. Posten tilbyr å gjøre dette mot et gebyr på ca. 150 tror jeg det var, de sender den så til lokalt postkontor som sender melding til deg om at pakken kan hentes. Dette tar flere dager. Raskeste måten er å fortolle selv, det vil si du stikker innom tollvesenet med faktura/kvittering ( må inneholde pris og spec. ). Der betaler du momsen og henter så pakken på hovedpostkontoret med en gang. Håper dette var til hjelp.

Lenke til kommentar

Husk at en del land ikke har samme spenning og strømfrekvens som her i landet. Kan hende at du på kabinetter og eksterne enheter må kjøpe egen norsk strømforsyning. Dette bør du sjekke på forhånd (kan jo bli litt dyrt).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...