wmdatafan Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Hei! Jeg får ikke til å endre fargen i linken i menyen på en simpel greie jeg laga idag. Her er den: <html> <body link="#FFD39B" alink="#CD6600" vlink="#FFD39B"> <title>Ingenting</title> <table allign="left" width="8%"border="1" cellspacing="0" cellpadding="1" bgcolor="#4D4D4D"> <tr> <td><font face="verdana" size="2" color="#000000"><b>:: Meny</b></td></font> </tr> <tr> <td><font face="verdana" size="2" color="#FFFFFF">::</font><font face="verdana" size="2">Om meg</td></font> </tr> <tr> <td><font face="verdana" size="2" color="#FFFFFF">::</font><font face="verdana" size="2">Linker</td></font> </tr> </table> </body> </html> Det er der det er merket rødt jeg ikke får til å endre. Kan noen si hva det må være? Endret 23. februar 2004 av wmdatafan Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Fiks det i css i stedet... jeg orker ikke å begynne å skrive noe nå, skal legge meg, men som sagt: linkfarge og sånn burde fikses i css... http://www.w3schools.com/css/default.asp Lenke til kommentar
wmdatafan Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Hm? Kan ikke noen andre hjelpe meg da :-| Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Sett inn dette i <head>, så forandrer linkane navn; <style> a { color: #FFD39B; } </style> Det skulle gjøre susen Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Se der ja... ARVE TO THE RESCUE! jeg orka ikke en gang å lete det opp i går! har kanskje noen flere ting du kunne lagt til: a { color: #FFD39B; hover: #CD6600; } noen må nok rette på meg hvis jeg tar feil her, fordi jeg er fortsatt ganske trøtt... men det skal stemme Lenke til kommentar
wmdatafan Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Går det ikke an å gjøre det på en enklere måte da? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 den beste måten å gjøre det på er slik: a:link{color:#FFD39B} a:link:hover{color:#CD6600} og legge den i som et eksternt stilark, for eksempel "style.css". Så legger du til dette i head-tag'en: <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"> Lenke til kommentar
DexterBlasted Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) Vel, for det første så har du i eksempelet ditt ingen linker. Linker har formatet <a href="index.htm">Index</a>. I eksempelet ditt er det kun formatert tekst og siden du har satt teksten til å være hvit, er det det du får Prøv å lage noen linker så kommer nok fargen din.... EDIT: Skrivefeil Endret 24. februar 2004 av DexterBlasted Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 OMG! missed the fact that he didn't have any links in his code Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Hehe, hmm ja, det var jo rart, there is no links! Men ok, når jeg ser koden din, får jeg automatisk rykninger i indre limbic delen av hjernen Har du vurdert å ikke bruke table til layout? Vurdert å bruke CSS? Dette er ting som er veldig kjekt å lære. Nå vet jeg ikke hvordan siden din ser ut, men hvis du skal ha en meny, synes jeg det beste er å bruke UL LI elementene. Artikkler om CSS osv, finner du her: LINK Eksempeler på en meny som bruker UL LI: Eksempel 1 Eksempel 2 Eksempel 3 Bruk av FONT elementet i HTML koden er egentlig unødvendig og lite fremtidsrettet, dette kan CSS gjøre for deg. Skal du absolutt ha tekst i annen stil, så er det bare å skrive: svada tekst <span class="blue">jeg er blå</span> og slutten på svadaet class="blue" er definert i et stylesheet. Som skrevet, ta og les litt på linken over om artikkler om CSS etc. Par linker som jeg ofte bruker som oppslagsverk: HTML 4.01 CSS2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå