Gå til innhold

Ny side fra meg, trenger kritikk.

Anbefalte innlegg

Tenkte at jeg fikk prøve meg litt med et nytt design. Siden alle andre har en personlig side, så tenkte jeg at jeg kan jo like gjerne få laget en jeg og.

Dette er nok ingen side dere guruer kommer til å mimre om når dere i 2063 sitter på gamlehjemmet og spiller nettverksbingo via et LAN eller noe, men er selv ganske fornøyd.

Ting som jeg kanskje kommer til å endre, og ting jeg ikke kan endre:

• Sikkert mange som får seg en god latter hvis de ser navnene på dyrene mine. Til mitt selvforsvar så er det ikke jeg som har funnet på disse.
  • Hvis dere mot formodning skal finne en naken legg og tro at jeg har glattbarberte legger, kan jeg informere dere om at dette er min ekssamboer og ikke meg.
  • Siden ble litt mørk. Så kanskje jeg burde vurdere å la det bildet til høyre få farger i steden for?
  • Vet at dette designet ikke er unikt, det finnes flere slike sider, men liker det oppsettet litt, og prøvde å lage min egen vri på det. Det er ikke snakk om ripping altså, men å hente litt tips her og der er vel lov...
  • Hjørnene, spesielt de på bildet, er litt grumsete, det skal jeg få rettet på.

Hvis det er noen som lurer på hva den krussedullgreia øverst i menyen er for noe, så er det bare jeg som har prøvd å lage meg en logo, siden jeg ikke fikk plass til en header (les: jeg fikk ikke til å lage en). Den skal forestille bokstavene SAS som er initialene mine. Så akkurat nå at den faktisk også dannet en oppoverpil.

Så fyr løs, siden er kanskje litt stor for 800x600, og jeg har heller ikke prøvd den i andre lesere enn IE 6.0.

L I N K

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du ildere også? Så morsomt..sida var fin den, men la selvfølgelig litt ekstra merke til ilderne. Har 2 selv 

Ildere er jo utrolig morsomt :thumbup:

Har du skiftet nick EndeligFerie? :p

Det har jeg ;)

Likte den veldig godt! Hvis du får til en annen en mouseover blir det bra! :))

Likte siden godt. Eneste jeg tenkte på, var at jeg ikke likte den menu løsningen din, med den "firkanten" som kommer på på hover. Ellers var det flott. Fargene var behagelige.

Likte dere ikke mouseoveren? Ja, er vel smak og behag. Prøvde å ikke overdrive, da hadde jeg i hvert fall feilet. Prøvde dessuten å skape noe nytt, men den ble kanskje for anonym?

Irriterende at bildet starter i nytt vindu.. liker å kunne bruke back knappen.. eventuelt en neste bilde knapp.. slik at man kjapt kan se igjennom bildene..

Enig i det, men bildene var så digre, at jeg ikke helt visste hvordan jeg skulle få gjort dette skikkelig. Men enig at jeg kanskje kan få en bedre løsning på dette. Det er notert :thumbup:

Jeg likte dette veldig godt 

Kjempestilig mouseover, Den var helt konge.

Takker og bukker, også til dere andre som jeg fikk noen gode ord fra :love: Trodde ikke jeg skulle få så god respons..., men, en god start på dagen å lese dette i hvert fall ;)

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar
Fet side, men synes du skulle hatt en slags forside, istedenfor å begynne rett på personalia.

Enig, kanskje en slag nyhetsliste over ting jeg driver med? Eneste problemet er at siden er laget med tabeller og ikke div, noe som gjør at jeg må holde meg innenfor tabellen, for det går ikke an å få scroll på en tabell? :ermm:

Syns det blir litt rart med maks to nyheter på førstesiden liksom, men det er kanskje andre ting jeg kan ha der?

EDIT: Svar til Marvil under her... Ingen dum idé det der. Tror jeg nesten går for den... :thumbup:

EDIT 2: Da var det fikset på.

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar
Fet side, men synes du skulle hatt en slags forside, istedenfor å begynne rett på personalia.

Enig, kanskje en slag nyhetsliste over ting jeg driver med? Eneste problemet er at siden er laget med tabeller og ikke div, noe som gjør at jeg må holde meg innenfor tabellen, for det går ikke an å få scroll på en tabell? :ermm:

Syns det blir litt rart med maks to nyheter på førstesiden liksom, men det er kanskje andre ting jeg kan ha der?

Du kan jo ha "Siste nytt", også "Eldre Nyheter" nedenfor med hyperkobling til en egen nyhetsside..

Lenke til kommentar
Mouseover på linker i innholdsfeltet hadde også gjort seg ganske greit 

Ingen dum idé. Vet at det er litt bøgga oppi hjørnet der, skal se om jeg ikke får fikset på det etter hvert.

EDIT, done :thumbup:

Edit2: Jibril2k, blir nok til at jeg beholder mouseovergreia ja. :yes:

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar
har du ildere også? Så morsomt..sida var fin den, men la selvfølgelig litt ekstra merke til ilderne. Har 2 selv 

Ildere er jo utrolig morsomt :thumbup:

:love:

Dette er nok ingen side dere guruer kommer til å mimre om når dere i 2063 sitter på gamlehjemmet og spiller nettverksbingo via et LAN eller noe, men er selv ganske fornøyd.
:lol: :lol:

Hmm, godt mulig jeg repeterer mange nå, men skal allikevel si det jeg la merke til;

• Behagelige farger
  • Det mønsteret som går i linje oppe og nede, burde kanskje også strekke seg over bildet til høyre?
  • Kantslipingen av bildene var, ehmm, ikke akkurat vellykket.
  • "Designet og bildene skal ikke brukes uten mitt samtykke. " Hører det hjemme @ personalia? Jaja, ok...
  • Mouseoveren var absoulutt diggbar
  • ...men teksten i menyen var det ikke.
  • Tror jeg ville foreløpig skippa den der logotingen og kjørt menyen til topps.
  • Midtstilling i høyden siden den er så liten?

MED ildere er dette et terningkast 5-. :thumbup:

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Det mønsteret som går i linje oppe og nede, burde kanskje også strekke seg over bildet til høyre?

Kantslipingen av bildene var, ehmm, ikke akkurat vellykket.

Ingen dum ide det heller, blir kanskje en litt bedre helhet på selve siden. Skal sette opp den også, så ser vi hvordan det blir :thumbup: Da slipper jeg å kjøpe bedre vinkelsliper for å få til bildene også.

"Designet og bildene skal ikke brukes uten mitt samtykke. " Hører det hjemme @ personalia? Jaja, ok...

Ai ai ai, glemte å endre på den, personalia var førstesiden en stund skjønner'u...

...men teksten i menyen var det ikke.

Så først nå at det var fet skrift, den burde nok endres ja. Regner med det var det du mente? Og at den blir bedre uten bold?

Midtstilling i høyden siden den er så liten?

Ja... Enig der også, og jeg prøvde å få det til, men noen kunne kanskje gi meg koden får å midtstille tabellen vertikalt?

Terningkast 5-? Ai ai ai *sette som punkt i CV'en* :w00t:

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar

• Muligens litt skitne farger?
  • Logoen var faktisk ganske fet!
  • Likte ikke fontvalget. Er nok litt for stor størrelser, regner jeg med. Spesielt fontvalget i menyen likte jeg ikke
  • Uventa mouseover. Bra med overaskelser, men det passet ikke akkurat inn med resten av sida.
  • Enkel.
  • Oversiktlig.
  • Bilde trekker muligens litt for mye oppmerksomhet. Hvis ikke akkurat dette bildet har veldig mye å si for deg ville jeg skifta det.
  • Skitne kanter, som du også bebreider deg selv for.
  • :lol: @ navnene på dyrene dine!
  • Go ilder! :woot:

Ellers ikke så mye å si. Synes det var bra, jeg! :thumbup:

Jeg gir terningkast 4. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...