maestr0 Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Er det mulig på noe slags vis (f.eks. med Partition Manager) å konvertere en eller flere partisjoner fra FAT32 til NTFS uten å måtte formatere den/de først? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 lurer på dette jeg og... vil ytelsen bli d samme som en disk som er formatert til ntfs? mvh, haakon Lenke til kommentar
corny Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Sjekk ut denne linken convert drive letter: /fs:ntfs Bruker bare dos vinduet i windows. Lykke til Endret 23. februar 2004 av corny Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Men jeg vil sterkt anbefale backup, da det fort 'henger' el. under slike oprasjoner... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 lurer på dette jeg og... vil ytelsen bli d samme som en disk som er formatert til ntfs? mvh, haakon Nei, ytelsen er raskere om du bruker fat32 og cluster 32KB. Kjører c=fat 32 cluster 32KB, 149GIB. D=NTFS cluster 4KB, 93GIB. F=NTFS cluster 4KB 186GIB. C er den raskeste partisjonen min. Lenke til kommentar
Inkognito Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Kommer vel ann på størrelsen på disken hva som er raskest av NTFS og FAT32, så vidt jeg vet. Husker dog ikke hvilken som er raskest i hvilket tilfelle, men det er det sikkert noen andre som vet... Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 lurer på dette jeg og... vil ytelsen bli d samme som en disk som er formatert til ntfs? mvh, haakon Nei, ytelsen er raskere om du bruker fat32 og cluster 32KB. Kjører c=fat 32 cluster 32KB, 149GIB. D=NTFS cluster 4KB, 93GIB. F=NTFS cluster 4KB 186GIB. C er den raskeste partisjonen min. Trodde NTFS var raskere uansett jeg. Hva er egentlig cluster size, og hvordan kan man bestemme den? Lenke til kommentar
Duplo Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Data blir lagret i "blokker"(cluster) på harddisken. Blokkene på en partisjon kan ha forskjellig størrelse avhengig av hvilket filsystem man bruker. Men hvis man lagrer en fil på 2 kb, og en blokk er på 10 Megabyte. så vil den fila bruke 10 Megabyte på harddisken. p.s. Man kan ikke ha 10 MB blokker. Max er vel 64kb ell.no husker ikke helt i farten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå