drex Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Nesten alle filene min på en WD 200gb hdd har blit ødlagt og dei andre hardiskane min fungerer. og filmane mine på hardisken blir smelta samen. eks. eg oppner film.avi man da får eg blide og lyd fra film2.avi og film3.avi. ka kan vere porbleme? Lenke til kommentar
spurv Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 http://www.48bitlba.com/enablebiglbatool.htm <-- last ned dette, sjekk om du har fått enabla LBA for Windowsen din, bruker du Linux eller BSD eller lignende, så finnes det sikkert sjekker her også. Men regner med at nyeste kernelen her løser gåten. For windows XP er det SP1 som gjelder. Mens for Win2k tror jeg SP4 gjør susen! mvh Rob Lenke til kommentar
drex Skrevet 22. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2004 det står Passed på programe så det kan ikke vere det som e probleme Lenke til kommentar
drex Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 NEI!!!!!!!!!!!!!!!! no finer eg den ikke på diskbehandling lenger!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Det samme skjedde her. For sløv PSU og for mange disker. virket fint i noen uker men så... Ganske like prob som du har. Lenke til kommentar
letmein Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Jeg har hatt akkurat de samme problemene med mine wd200 disker (2stykk). En kamerat av meg sa at ved 48bit LBA så støtter den opp til ca 172gigg. Når man har 200 gigger, så bruker man 64bit LBA og med en 32bits cpu så blir det bare noe tull. Løsningen skal være å bytte til en såkalt "ordentlig OS" linux.. (bah) Det gidder jeg ikke.. Det andre er å bytte til 64bit CPU, det er jo seph bare dyrt. Jeg skal nok bare bytte ut mine 200 giggere med 160 elns. Vil heller ha litt mindre diskplass enn å ha disker som man ikke kan stole på. Lenke til kommentar
Movadelic Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Min wd200 disk funker helt fint med winxp sp1 og pentium4 prosessor. Har ikke hørt om dette problemet før og det ville nok vært mer diskusjon om dette hvis det var tilfelle at 200gb disker ikke funket 32 bits prosessorer. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Er det en P-ATA?? Kan være dårlige/gamle/billige kabler Lenke til kommentar
mJ_Msv Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Har hatt samme problemet selv med korrupte filer på HD, det viste seg å vere for dårlig strømforsyning i mitt tilfelle også ivertfall..... Fant det ut med å koble fra alt "unødvendigt" utenom hd'en og sjekke om filene fortsatt blir korrupt ved kopiering... er ivertfall lett å eliminere det problemet isåfall... Lenke til kommentar
yambalaya Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Hei. Sitter akkurat å sliter med dette problemet selv nå.... filene mine smelter sammen... (se post her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=218939) Er det kun i Windows XP dette skjer?? Har egentlig ikke tenkt på det med strømforsyning og antall disker og cpu i det hele tatt... Men jeg har tidligere hatt 5 harddisker og 1 cd-rom, samt 1 ekstra kabinettvifte koblet til en 360 W strømforsyning og det virket helt fint i Windows 2000. Så noen andre forslag på hva det kan være? Og noen som har en løsning? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Er det en P-ATA?? Kan være dårlige/gamle/billige kabler Gjentar meg selv Er det P-ATA disker/kabler. Hvis overstående stemmer, les gjennom denne guiden og se om du bør kjøpe nye kabler. Lenke til kommentar
yambalaya Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Åssen sjekker jeg om det er P-ATA disker/kabler da? Har vanlig IDE-ATA100 kabler (flate). Disken jeg har som kræsjet er en 3,5"IDE 160 GB Western Digital. I tillegg har jeg 3 liknende WD disker på 80 GB + 1 på disk på 40 GB. Jeg bruker en ekstra IDE-kontroller i en PCI slot for å kunne bruke alle samtidig. Strømforsyningen gir 360W og varmen skal ikke være et problem. God plass til diskene og har en kabinettvifte. 640MB RAM, AMD Duron 1200 på et MSI KT7PRO2 hovedkort. Har kjørt med samme systemet en stund og aldri hatt noen kræsj. Det var da jeg la om til XP at ting begynte å skje - altså filene smeltet sammen. Men er disken ødelagt eller det systemet som gjør det? Filene ser jeg på som fortapt for ever.... Så spørsmålet er: hva gjør jeg nå?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå