perly Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) hei folkens jeg prøver igjen!jeg har tenkt å gå til innkjøp av en power book g4 for å ta opp /lage musikk.og har hørt/lest om et programm som heter "garage band" fungerer dette? er denne maskinen dugende eller kan jeg like godt gå til innkjøp av en vanlig pc? ##Topic endret av moderator - vennligst la oss slippe å gjøre dette igjen - Blib## Endret 22. februar 2004 av Blib Lenke til kommentar
@le Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 GarageBand er knallbra. Har det selv og det er skikkelig artg Utrolig lett også - når du kommer inn i det. Anbefales! Tror ikke det skulle være noe problem å bruke på en G4 PowerBook.. Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 I samme slengen må jeg spørre om dere har noen anelse på om det ville fungert på en G4 800mHz iBook også. Har planlagt å kjøpe en sånn en innen de 2 neste mnd'ene. Har sett meg lei på Windows maskiner + vil ha laptop.. Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Minstekravet er vel G3 600 Mhz. Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Najs!! Da blir det iBook på meg... Enda en OT: Er det noen mulighet for å få tak i annen RAM til iBook her i Norge billigere enn hos Apple. Synes det er fælt at det skal koste så mye som det gjør å oppgradere RAM.. Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Absolutt. Er ikke no ekspert på ram, men det er vel ikke mac-spesifikk ram-type i macene? Dvs at du kan kjøpe ram der du måtte ønske. komplett.no f.eks. Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) hmm.. det er jo najs da. Men hvordan blir det med type ram, ddr/sd ram, sd ram. Busshastiget, altså PC2700 ram da eller.?! Også må jeg ha rambrikker med noe annet enn vanlig størrelse liksom, så på hjemmesidene til apple, der var rambrikkene skikkelig korte liksom.. :S Forresten, kjøper jeg en iBook (VELDIG sannsynlig) vil jeg da ha mulighet til å bruke garageband på den uten noen form for modifikasjon. Leste på et engelsk forum at iBook G4 mangla blant annet mic inngang eller noe, sant/usant? (beklager sterkt OT'en(RAM), men tenkte det ikke var værd en ny topic for en bitteliten runde med extra spm..) Endret 24. februar 2004 av Mac-Gyver Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 iBook har ifølge spec. en innebygd mic, regner med denne sitter i toppen av skjermen da... Det er litt ubrukelig til musikk.. Anbefaler deg å innvistere i et USB/FireWire Lydkort, om du velger en iBook har du kanskje råd til et Digi 001 e.l (siden du sparer en del iforhold til PowerBook) -> www.digidesign.de Andre lydkort kan du finne her -> www.sound1.no iBook G4 Specs Lenke til kommentar
jevel Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Ang RAM så finner du minne til bærbart under SO-DIMM.... -KJ Lenke til kommentar
Aslevik Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg bruker crucial pc2700 so-dim på min ibook og det fungerer gulle godt Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg bruker crucial pc2700 so-dim på min ibook og det fungerer gulle godt sikker på at det er så bra for maskinen, iBook støtter vel ikke mer enn PC 2100 ram..?! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Den tar nok ikke skade. Så lenge den fungerer vil det være OK. Kjenner en som PC3200 minne på iBok, og det funker som gull. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå