Shiva Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Ok, men likvel wow! Bare krysse fingrene for at hovedkortet tar den. Jeg er ikke så glad i vannkjølingen jeg har (bråker helsikken). Skal se hva jeg får den oppi med luft. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Har 12,5 * 200 . 2500mhz med luft . 1,72v . Masse volt , gjør det litt for varmt for meg da jeg ikke vil ha hylende cpu vifte . .... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Ok, men likvel wow! Bare krysse fingrene for at hovedkortet tar den. Jeg er ikke så glad i vannkjølingen jeg har (bråker helsikken). Skal se hva jeg får den oppi med luft. Dette er (nesten) det verste jeg har hørt! "Helsikkes bråk" fra vannkjølingen? Hva slags vannkjøling? Da har du høyst sannsynlig gjort noe alvorlig galt med montering av i første rekke pumpe og radiatorvifte. Gjør du jobben riktig, skal du slett ikke plages med bråk! Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=INNOVARADID Jeg har gjort jobben riktig med stillegående akvariepumpe. Ingen lekkasjer eller noe. Problemet er at denne radiatoren tar to 120mm vifter. Jeg kjøpte to som går på 220V. Ja, har du hørt MCDonnel DC-9 fly akkurat før de skal gi gass og takeoff. Dette er sånn hurtig forward play av den takeoff'en. Jeg tror det skyldes at viftene ligger nær inntil radiatoren. Du vet dette her når en blåser på er gressstrå, så kan en lage sånn rar plystrelyd. Radiatoren fungerer som flere slike gresstrå. Jeg skal skal ta og lage en mp3 av når jeg fyrer den igang, så skal en få høre hvorfor jeg bare måtte demontere det. Skal jeg montere det igjen må jeg ha en mulighet til å justere hastigheten på viftene. Men jeg har lagt prosjektet på is en stund. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Lag en liten boks rundt vifta som setter den noen få centimeter ut fra radiatoren. Det sørger både for bedre kjøling og mindre støy. DWPG.com hadde en kjekk artikkel om det tidligere. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Som Novec sier: Lag en boks eller et avstandsstykke mellom radiator og vifter. I tillegg kan du seriekoble de to viftene, slik at spenningen og dermed farten, reduseres. Du taper ikke mye effekt på det, men vinner desto mer mht. støy. Prøv! Btw; Viftene kan evnt også reguleres vha en vanlig lampedimmer, men ikke alle vifter takler dette like godt. Noen av typene vil kunne gi fra seg en slags knurring, (pga kuttet sinus i vekselstrømmen), og da er man like langt. Men det kan jo være verdt å prøve dette også, en lampedimmer (for glødelamper) koster jo ikke all-verdens. Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Varen det gjelder er: Prosessor ( mobil ) - 1 x AMD Athlon XP-M 2400+ ( 266 MHz ) - L2 512 kB Leverandøren har opplyst at vi kan vente dette produktet den 30-3-2004. Men merk deg at dette er en forventet dato, og ingen garanti for at vi har produktet på den angitte datoen. Mja, da er det bare å vente og se hva jeg får til. At den passer på sokkelen og sitter som ei kula. Bare den ikke er låst på 266MHz sånn at jeg har gjort en tabbe nå. Først og fremst må jeg teste den på luft. En god og rimelig vifte å anbeale? Endret 21. mars 2004 av Shiva Lenke til kommentar
Endre Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Mja, da er det bare å vente og se hva jeg får til. At den passer på sokkelen og sitter som ei kula. Bare den ikke er låst på 266MHz sånn at jeg har gjort en tabbe Har du ikke sett denne tråden? http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=209470 Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Trokke det. harware.no thanx, skal lese litt bedre. Jeg er kvasi klokker. Endret 21. mars 2004 av Shiva Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå