Gå til innhold

Import av kamera fra Danmark

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet noen gode tilbud på Minolta DiMage Z1 med tilbehør i Danmark, og lurer litt på hva dere har å si om import av kamera.

Jeg har tenkt å kjøpe:

Minolta DiMage Z1

SD 256MB minnebrikke

God lader + oppladbare batterier.

I Norge vil prisen Komme på minst 4500 kr, pluss at jeg ikke får kjøpt alt på én plass.

I Danmark får jeg lader, pluss batterier og 128MB brikke her til samme prisen jeg får for bare kameraet i Norge (har ikke regnet om valuta, men det er jo ganske likt)

Ved import trekkes vel momsen fra landet der man kjøper det, og så legges norsk moms til. Hvor mange prosent moms er der i Danmark? Og så var det dette med garanti da... Noe jeg bør vite?

Frakt er også noe å tenke på. Er det veldig dyrt?

Jeg har ikke peiling på importregler som dere ser, og trenger derfor deres hjelp til å finne ut om det vil lønne seg å kjøpe dette kameraet i Danmark.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... (har ikke regnet om valuta, men det er jo ganske likt)

Ved import trekkes vel momsen fra landet der man kjøper det, og så legges norsk moms til.

Du burde faktisk regne litt om på kursen. Slik den norske krona faller i disse dager, begynner det å bli litt forskjell igjen.

Akkurat det med dansk moms skal jeg ikke si noe sikkert om, men jeg tror ikke de trekker fra dansk moms. Men skriv en mail til dem og spør.

Lenke til kommentar

Tar jeg ikke feil, så må du selv sørge for at du får utenlands moms tilbake her hjemme. Men aner ikke hvordan! Den norske momsen legges til etterpå. Jeg mailet B&H photo og spurte om de trakk fra usa-moms (VAT) før de sendte varer til meg, men fikk til svar at det gjorde de ikke. Så hvordan man gjør det, hadde vært greit å vite. Ellers betaler man faktisk dobbel moms. Kanskje ta en tlf til tollvesenet eller fortollingsavd. på posten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...