Gå til innhold

Viftene suser, men skjermen er sort


ABautz

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har fått en Fujitsu Siemens AMILO M - 7300 (Celeron 1200, 128MB ram). Den er defekt. Det visste jeg på forhånd, men er det noen som kan komme med noe kvalifisert gjetning om hva som er defekt?

 

Først må jeg si at den ikke har noen HD for øyeblikket, men den skulle vel starte opp med bilde på skjermen alikevel?

 

Symptomene er som følger: Den starter opp (viftene surrer) hver gang, men det er bare ca. 1 av 100 ganger det kommer bilde på skjermen... Det som da kommer opp er en boot-meny (fordi det ikke er harddisk i). De få gangene den starter booter den villig opp Knoppix Linux (kjører fra CD uten harddisk). Den funker da helt uproblematisk i timesvis - har surfet på nett etc. Hvis jeg slår av og på igjen er den like sort som alle de andre 99 gangene jeg starter den.

 

Litt surt med en PC som "nesten" virker...

 

Er det noen som har noen idé om hva som kan være galt??

 

Hilsen Alexander

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En venn av meg har en Compaq med ganske like specs som han har fått via hjelpemiddelsentralen. Han hadde akkuratt samme problem som deg. Rett før han leverte den inn, hadde han så flaks at han fikk den på (da hadde han prøvd evig mange ganger uten å få det til), og fikk tatt backup. Det var hovedkortet som var ødelagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...