Gå til innhold

Sammenkobling av 2,5" disker i bærbar

ruskin

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har fått en eldre laptop, og problemet er at overgangen mellom harddisk og hovedkort mangler. Denne ser ut til å være umulig å få tak i (44pins til 40 pins centronics kontakt), men cd-spiller er koblet til hovedkort via normal 44 pins plugg. Så her er spørsmålet: Er det mulig å koble sammen harddisk og cd-spiller med 44 pins plugger, på samme måte som man gjør i stasjonær pc med 40 pins ide-kabel, og deretter sette master/slave instillinger?

En ting til: er det mulig å kjøre kun med pcmcia disk på en laptop? og vil jeg i så fall klare å boote fra en slik disk?

Endret av ruskin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for responsen. Har sjekket i bios. Eneste valg som finnes er floppy og harddisk...så spørs det om harddisk betyr pcmcia eller bare ide-tilkoblet disk. Når jeg velger harddisk får jeg opp valg om å søke etter enheter, spørsmålet er da om bios vil finne en pcmcia disk. Jeg har vel kanskje en mistanke om at pcmcia disk trenger windows for å fungere. Og siden jeg i utgangspunktet sitter med en 2,5" som jeg ikke klarer å koble til har jeg et problem..Og så er det litt dyrt å kjøpe en pcmcia disk hvis det ikke lykkes. Håper på flere svar...spesielt om parallellkobling på cd-romens ide-kontakt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...