oleredv Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Hei Eg har fått et snodig problem. Outlook express vil plutselig ikkje la meg sende mail lenger. Kvar gong eg prøver å gjere dette kjem denne feilmeldinga: "Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerne bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er [email protected]. Emne 'Test', Konto: 'pop.frisurf.no', Server: 'smtp.frisurf.no', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '553 <[email protected]>... We do not relay', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 553, Feilkode: 0x800CCC79" Adressa er jo riktig, i dette tilfellet mi eiga som test, og når eg sender mailen via webmail går det bra. Dette problemet gjeld også for alle e-post kontoane mine....:sad: Noken som har anelse om ka som kan ligge bak dette problemet? Eg brukar Outlook Express 6. Ole Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 19. mars 2002 Del Skrevet 19. mars 2002 Quote: "Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerne bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er [email protected]. Emne 'Test', Konto: 'pop.frisurf.no', Server: 'smtp.frisurf.no', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '553 <[email protected]>... We do not relay', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 553, Feilkode: 0x800CCC79" "We do not relay" betyr at mailserveren ikke videresender mail som ikke kommer fra deres egne internet abonnenter. Du bruker enten feil mailserver for å sende mail eller feil bruker/passord. Selv om du har flere mailkontoer fra flere leverandører (f.eks. @start.no og @online.no) så skal du bruke samme smpt server for begge/alle. Jeg har selv mailkonto hos online.no og start.no, men jeg har internettilkobling fra BlueCom/Catch (SDSL :smile: og bruker deres smtp server for å sende all mail (smtp.dataguard.no). For å motta mail bruker jeg selvfølgelig de respektive pop3 serverene - mail.online.no og pop.start.no. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 19. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2002 Takk for hjelp..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå