Gå til innhold

Outlook Express trøbbel

Anbefalte innlegg

Hei

Eg har fått et snodig problem. Outlook express vil plutselig ikkje la meg sende mail lenger. Kvar gong eg prøver å gjere dette kjem denne feilmeldinga:

"Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerne bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er [email protected]. Emne 'Test', Konto: 'pop.frisurf.no', Server: 'smtp.frisurf.no', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '553 <[email protected]>... We do not relay', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 553, Feilkode: 0x800CCC79"

Adressa er jo riktig, i dette tilfellet mi eiga som test, og når eg sender mailen via webmail går det bra. Dette problemet gjeld også for alle e-post kontoane mine....:sad:

Noken som har anelse om ka som kan ligge bak dette problemet? Eg brukar Outlook Express 6.

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

"Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerne bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er [email protected]. Emne 'Test', Konto: 'pop.frisurf.no', Server: 'smtp.frisurf.no', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '553 <[email protected]>...
We do not relay
', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 553, Feilkode: 0x800CCC79"

"We do not relay" betyr at mailserveren ikke videresender mail som ikke kommer fra deres egne internet abonnenter.

Du bruker enten feil mailserver for å sende mail eller feil bruker/passord.

Selv om du har flere mailkontoer fra flere leverandører (f.eks. @start.no og @online.no) så skal du bruke samme smpt server for begge/alle. Jeg har selv mailkonto hos online.no og start.no, men jeg har internettilkobling fra BlueCom/Catch (SDSL :smile: og bruker deres smtp server for å sende all mail (smtp.dataguard.no). For å motta mail bruker jeg selvfølgelig de respektive pop3 serverene - mail.online.no og pop.start.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...