Gå til innhold

Hvor mange forskjellige spill på EN server?

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på hvor mange forskjellige spill man kan launche som server på EN pc.

assa hvis man har bygd en server pc. og launcher 2 cod servere fra samme maskin + 1 Ventrilo server. Kan man da foreksempel launche en BF1942 server da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joa jeg gjør det. jeg kjører 2 cod servere på 28960 og 28961 og så en ventrilo på 3886, men jeg lurte på om jeg da kan åpne opp en port 27055 for eks. og starte en BF server på den... eller om alt ville gått til ****** med tanke på spikes og ping

Lenke til kommentar

Alt kommer jo an på maskinvaren din.

Bør vel helst ha noe som støtter Multitasking (f.eks Dual CPUs?).

Det finnes ingen "standard grense" for hvor mange CS-servere du kan kjøre på en maskin e.l. - Men du finner relativt kjapt ut hvor grensa går (med tanke på lag, ping, load, etc).

Eneste rådet jeg kan gi, er at du må prøve deg frem.

Edit: Det er jo nesten som å sjonglere. Du prøver først med 3 epler. Så prøver du med 4. Dersom det går til h.. med nr. 5, så holder du deg til 4 epler. :)

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar
' date='24/02/2004 : 02:12'] Alt kommer jo an på maskinvaren din.

Bør vel helst ha noe som støtter Multitasking (f.eks Dual CPUs?).

Det finnes ingen "standard grense" for hvor mange CS-servere du kan kjøre på en maskin e.l. - Men du finner relativt kjapt ut hvor grensa går (med tanke på lag, ping, load, etc).

Eneste rådet jeg kan gi, er at du må prøve deg frem.

Edit: Det er jo nesten som å sjonglere. Du prøver først med 3 epler. Så prøver du med 4. Dersom det går til h.. med nr. 5, så holder du deg til 4 epler. :)

Øøøø, multitasking?

Nå har man vel gått bort ifra det siden win3.11 (Selv dette hadde "multitasking")

Du tenker kanskje på multithreading, og det har ingenting å si for hvor mange prosesser du kan kjøre samtidig. Prosesser tar prosessorkraft, og du kan kjøre så mange prosesser du vil. Multithreading er en måte å effektivisere måten prosessoren(e) blir brukt på.

Så lenge original poster ikke sier hvordan pc han har, kan han heller ikke forvente seriøse svar. Det er jo litt forskjell på hva en 486 og en 64-bit maskin klarer å håndtere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...