Gå til innhold

BH-5 eller CH-5 med Abit NF7-S V2.0?

staljin

Anbefalte innlegg

Hei,

Har kjøpt meg brukt 2x512MB Twinmos PC3200 m/Winbond, og det viste seg at den ene modul hadde BH-5 og den andre CH-5 brikkene. Det jeg vil er å ha begge modulene med enten BH-5 eller CH-5.

Vet at TwinMOS med BH-5 er vanskelig å få fatt i, men jeg klarer det før eller senere.

Jeg mener å ha lest i et eller annet tråden at CH-5 klokker bedre med NF7-S V2.0.

Stemmer dette?

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruktmarkedet er for kjøp og salg, ikke forumet!

Topic: De beste brikkene vil være BH-5 brikker, da disse klarer lavest timings og klokker best. Men du må ikke forvente deg å klokke brikkene mye hvis du ikke har nok volt å gi dem. Hvis jeg ikke husker feil, så gir Abit NF7-S V2.0 MAX 2.85-2.9v?

Hvis det stod mellom CH-5 og BH-5 ville jeg så absolutt gått for BH-5, uten tvil! Hvis du finner BH-5 da ;)

Det med at CH-5 brikker klokker best på Abit NF7-S V2.0, kjenner jeg ikke til. :roll:

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Test resultatene ble rare:

Testet med 11-3-3-2 timings med mem386

Slot1 BH-5 og CH5 210MHz :roll:

Slot2 BH-5 230MHz CH-5 220MHz

Slot3 BH-5 228MHz CH-5 220MHz

Rart det med RAM slot1.

Jeg klarte å komme inn i Windows med FSB på 250MHz, så jeg tror jeg må ha bedre RAM.

Saljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Om du ikke har prøvd, det skulle ikke forundre meg om du greier det samme (evt. minus et par MHz) i DC med 2-2-2-11. BH-5 kommer som regel ikke noe eller ikke noe særlig høyere med slappere timings.

Husk at du må ha noen ekstra MHz med 2-3-2-timings ifh. til 2-2-2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...