Gå til innhold

Nettopp ferdig med å "designe" side i PS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Myyyeee bedre, kan egentlig ikke sammenlignes.

Om du ønsker kritikk på denne;

- Alle formene med stroke var veldig jaggete (hakkete). Dette bør du rette på for å få det mer FuLu.

- Likte ikke fonten i menyen

- Rar kutting mellom header/resten.

- Det som var under headeren var meget bra gjennomført.

Egentlig synes jeg du skal kaste headeren, og jobbe videre med det som er under den. Det falt jeg for. Lek deg litt mer, du har iallefall kommet deg mye siden sist.

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Oki... Hva mer kan gjøres på det som er under headeren? Ordne noe slags transparent bakgrunnsbilde elns?

Hvordan kan jeg ordne knappene mindre hakkete? Finens det tools for det i PhotoShop?

Om jeg kvitte meg med headeren, hvor gjør jeg av navigasjonen? Skal jeg ordne ny header med nye navigansjon?

Takker for svar! :thumbs::w00t:

Lenke til kommentar

Oki...

Når har jeg beholdt det som var under, ihvertfall sånn ca, også har jeg ordna ny meny+header...

Knappene mine ligner veldig på de fra epleweb sin tutorial, men jeg regner med at tutorialen ligger der for at folk skal kunne lage knapper som likner... :ermm:

Uansett, jeg ble veldig fornøyd med siden nå, men hva synes dere?

Melwasúl's Web

De to foregående sidene:

Utkast 1

Utkast 2

Den er bedre nå enn enn før ihvertfall... :thumbs:

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Dette er store framskritt! Jeg likte denne layouten godt faktisk! :thumbs:

Fonta er det eneste å utsette på til nå! Ellers viser du stor framgang! :w00t:

Hadde vært kjekt å se denne med litt mer innhold! ;) Pent fargevalg, btw!

Takker! :w00t:

Hvilken font er ikke bra? Den som det står "Melwasúl's Web" og alle linkene med? Hvilken font bør jeg bruke istedet? :ermm:

Også lurer jeg på en ting... Hvordan ordner jeg et eget slags "vindu" elns slik som dette? (btw, hva kalles det?)

ting.jpg

Finnes det enkle tutorials på nettet? Jeg kan nesten ingen koding... :no:

Lenke til kommentar

Ser at du gjør fremskritt ;) Bedre former på de "button" objektene. Har du brukt vektor, pen/shape-tool? Eller bare passet på at marque-tool hadde antialias? Uansett, lek deg med pen-tool/shapes som er i vektor. Disse blir antialiaset automatisk (mener jeg det er :blush: ) Og er enklere å forandre formen i ettertid.

Det vinduet med scrollbar kan være en <div> med f.eks css egenskapene height: 300px; og overflow: auto; Eller det kan være en <iframe>.

Hvis du hadde planer om å fargelegge scrollbaren, eller heisen som noen vil kalle det, så er dette en ting som ikke er en del av standarden til CSS. Og farge på scrollbar fungerer først og fremst bare i IE. Hørt at det skal fungere i Opera og, men dette krever endringer i noe config fil eller noe? :shrug: Med andre ord, jeg ville holdt meg unna farger på scrollbaren.

Det beste er vel å unngå iframe eller elementer inni designet som krever scrolling. Jeg synes scrolling egner seg best i hele body'en/vinduet til nettleseren. Dvs at designet er bygget opp slik at siden utvider seg nedover etterhvert som det blir mer innhold. At scrollbar ikke blir en del av designet, men en del av programmet.

Tables til layout er vel noe jeg faktisk begynner å bli ukjent for meg :lol:, bruker tables bare der jeg må og ikke får det til med DIV/css. Men du har vel generert siden med ImageReady, så da er det ikke stort du får gjort, med mindre du ikke vil skrive om koden manuelt da :p

Siden du nevner at du ikke kan kode noe særlig, så er det enten WYSIWYG editorer slik som f.eks. Dreamweaver som kanskje passer deg best. Men hvis du vil lære deg HTML/XHTML og CSS riktig, kan det beste være å begynne å skrive for hånd. Dvs, skrive HTML koden i "notepad" :scared:

Jeg sucka vel a$$ på design og sikkert html før i tiden. Men jeg har foretrukket å skrive HTML/CSS for hånd, fordi WYSIWYG editorer ikke alltid gjorde det jeg ville. Og skriver du det selv, så får du akuratt det du vil (hvertfall jeg får det jeg vil, omtrent, er vel kunnskapen som kanskje begrenser av og til :D )

Uansett, hold på, heng deg på forumet, så er det vel alltid noen som vil hjelpe til med et eller annet. :thumbup:

PS: Yikes! Ble rene forelesningen alt det over :roll:

Edit: og sykt med smilies ble det og... men det er en sticky thread i dette forumet. Er noen kjekke linker du kan myse på der og: LINK

Par kjekke linker til: HTML401 spec og CSS2 spec

Endret av FuLu
Lenke til kommentar

Jeg sjekka ut linkene, og noen av linkene i den sticky thread'en, og jeg skjønte omtrent ingenting... :no:

Skal jeg satse på Dreamweaver MX? Kan den gjøre at bakgrunnen strekker seg så langt ned som innholdet? Eller må jeg lese gjennom X antall sider for å finne en eller annen CSS kode som gjør det?

Kan Dreamweaver gjøre om siden fra tables til DIV/CSS? Noen forslag til hvordan jeg kan få siden over fra PhotoShop til nettet, uten tables? Jeg fant ikke noen tutorial/guide på hvordan gjøre det... :ermm:

Finnes det enkle guider som tar for seg manuell koding av sider som er tegnet i photoshop?

Takker for alle svar! :thumbs:

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd meg litt fram med Dreamweaver MX... Setter innholdsbildet som bakgrunnsbilde, også setter jeg bildene rundt som bakgrunnsbilde, men menyen og alt blir liksom "trukket" ned sammen med innholdsdelen når den skal strekke seg for å få med alt innhold... :cry:

Finnes det enkle framgangsmåter for å gjøre innholdsbakgrunnsbildet "strekkbart", uten at resten av siden blir påvirket? :ermm:

Jeg har lest litt om CSS, og tenkte på å ordne siden med CSS istedet for tables, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å plassere gifene mine med CSS på samme måte som tables? Når jeg ser på koden som imageready/photoshop har generert skjønner jeg ihvertfall oppbygningen litt, men med CSS skjønner jeg ikke noe :thumbdown:

Uansett, noen som vet om en side som går igjennom skritt for skritt hvordan man ordner bakgrunnsbilde strekkbart uten å påvirke resten av tablene? :blush:

Noen som evt kan skrive en slik kode her? :ermm:

På forhånd takk for all hjelp! :thumbs::w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...