Gå til innhold

ikke bilde etter inst. av nytt hovedkort

Ola_os

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte akkurat et demobrukt MSI KT4-L fra komplett, og for noen timer siden tok jeg meg bryet med å sette det inn i min velfungerende PC. Hovedkortet som sto i der var et MSI K7T-266 PRO-R. Bortsett fra hovedkort er det nye oppsettet identisk, med AMD Athlon Thunderbird 1,333 GHz, 2x256mb 2100 ddr ram, og MSI geforce 2 skjermkort. PCen har nå kun HDD,CPU,GPU og strømforsyning tilkoblet hovedkortet. Alt dette burde fungere, da jeg brukte det for etpar timer siden, og intet unormalt hendte under montering/demontering.

Når jeg starter PCen høres det ut som alt er normal. Men jeg får ikke antydning til bilde i skjermen.. Den er helt svart, og blinker slik som den gjør når pcen er avslått. Alt av vifter fungerer som normalt (inkl. den på skjermkortet). Koblet til tven via S-video utgangen, og den flimrer idet jeg skrur på pcen, men ikke noe mer.

Forsøkte å ta ut batteriet på hovedkortet i omtrent minutter, for så å sette det inn igjen uten resultat. Prøvde også å ta ut den ene rambrikken, osv. uten at ting foreløp seg på noen ny måte.

Noen som har tips til hva mer jeg kan gjøre?

Kan det ha noe å si at kortet tidligere er brukt, gamle bios/jumperinstillinger? Kan kortet ha låst seg til AGP 8X, (noe mitt kort ikke støtter), eller noe annet liknende?

Jumperen til CPU frek. står nå på 133MHZ, prøvde 100 også (uten resultat)

Tips mottas med stor takknemlighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har dessverre ikke mulighet for å teste med noe annen cpu eller annet skjermkort.

Synes det er rart om cpuen er svidd, da alt av vifter har fungert hele tiden, samt at den ikke har stått på lenge av gangen. Skjermkortet har vært en trofast tjener, som jeg aldri har hatt problemer med før nå.

Jeg vil ta kontakt med komplett imorgen. Men om noen har noen tips slik at jeg kanskje kan få ordnet det ikveld, vil jeg bli utrolig takknemlig.

mvh ola

Lenke til kommentar

Først må jeg spørre, er du sikker på at skjermkortet er kompatibelt med hoved kortet?

Har du foretatt en ny install av windows?

Hva er ms koden f.eks ms-6330 på de to hovedkortene dine? Med disse tilgjengelig blir det lettere å hjelpe deg.

Mvh Meg.

Lenke til kommentar

hei

ingen ny installasjon er foretatt. Jeg bruker samme harddisk som jeg brukte med det forrige hovedkortet. Skjermkortet mitt er et MSI AGP StarForce8831 GeForce2 PRO 64MB, DDR-Ram, Tv-Out. MS koden på mitt nye hovedkort er ms-6596 ver 1.

Mer info om hovedkortet: http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=367

På siden jeg refferer til, står det følgende:

• One AGP (Accelerated Graphics Port) slot.

- Supports AGP 3.0 4x/8x.

• Three 32-bit PCI bus slots (support 3.3v/5v PCI bus interface).

• One CNR (Communication Network Riser) slot

Er det noen mulighet for at hovedkortet ikke støtter skjermkortet mitt?

Er ganske sikker på at skjermkortet mitt har 4X AGP.

mvh ola

Lenke til kommentar

Jeg bør lese bedre ser jeg. Du skriver at du koblet den til tv via tv-out, kanskje det er en ide' å prøve med en vanlig skjerm først, hvis du har dette da. Og se om det virker.

Ellers så vil jeg absolutt anbefale en ny-installering av Windows selv om det er via chipset på begge kortene. Det pleier å skape problemer når man skifter hovedkort.

Mvh Meg.

Lenke til kommentar

hei.

jeg har testet en annen skjerm. Det fungerte heller ikke. Samme symptomer.

Uansett nyinstallering eller ikke, så burde jeg vel få et bilde?

En nyinstallering av windows er vel for øvrig også ganske vanskelig for øyeblikket, da jeg ikke har bilde.

Lenke til kommentar

det høres ut som et hk problem. for å luke ut de andre komponentene, kan du jo sette sammen det gamle systemet igjen. hvis det starter opp normalt så er det sikkert hk'et. Enten er det defekt eller så er noe inkompabilitets problemer.

har selv et hk her som virker helt iorden, bortsett fra at det ikke klarer å kjøre min nye cpu, selv om det er sertifisert for det...

det er mye som kan skje ved et defekt hk :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...