Gå til innhold

Program til å lage film i CS

Anbefalte innlegg

Har lenge had lyst til å lage CS film, men vet ikke hvilket program jeg skal bruke eller hvordan jeg browser filmene som jeg har lagret. :roll:

Hvilken filtype er filmenne, hvor finner jeg de???

Helst link eller navn på programmet.

Hvis noen har lyst til å lage en liten n00b guid så hadde det hvert fint :p

Alle svar godtas med stooor takk :yes:

##Emnebeskrivelse endret av moderator da det var kun i CAPS - vennligst la oss slippe å gjøre dette igjen ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for å ta opp film skriv : record "navnet på filmen" i consollen, så ligger filmen i c-strike mappa di, filtypen er .dem. For å se filmen skriver du : playdemo "navnet på filmen" får å "ta opp" skriver du startmovie "navnet på filmen" 30 (fps tall), dvs at du tar 30 bilder i sekundet, bildene finner du samme plas som filmene, for å sette sammen bildene bruker du videomach o.l. For å sette på litt mere avanserte effekter enn videomach har bruker du f.eks vegas.

mvh Ballemann

Lenke til kommentar
litt feil der, ser jeg. Når du skriver "record" skal du skrive navet på spilleren du vill ta opp av f.eks record eaXoN.  ;)

Du kan også skrive Record_de_dust2 for den slags skyld.

Altså, HALLO?

Du trenger ikke skrive navnet på spilleren du skal recorde? Jorden kaller!

Les en n00b guid please!

Det er samme hvilket navn du har på demoen!

Lenke til kommentar
får ikke åpna demo filene jeg da men :no:

Lenge siden jeg gjorde det siste men jeg skal prøve :)

Åpne CS og hopp inn i consolen.

1. Skriv: playdemo <dindemo-uten<>>

2. SKriv: startmovie dindemo 30 // 30 er at det skal lagres 30 bilder per second (ca)

Da vil det lagres en haug med bilder i cstrike. Når du er ferdig skriver du endmovie

Så åpner du bildene i videomach og stiller litt innstilinger og sveis i vei :thumbup:

Lenke til kommentar

Haha, er det mulig?

Dette er bare for dumt.

Fakta:

Navn på demo er likegyldig.

Er forøvrig enig med Daniel i at viewdemo kan være lettere, siden den er mer avansert og du har enkle kontroller. Men er nok ikke helt 100% bugfri.

Løsning:

Ta opp demo

CS console: 'record demonavn' (som jeg sa, likegyldig)

Spille av demo (obligatorisk)

CS console: 'viewdemo demonavn' / 'playdemo demonavn'

Gjøre om til bilder (obligatorisk)

CS console: 'startmovie demonavn FPS' (FPS byttes ut med antall fps, anbefaler 30)

Gjøre om til film

I videomatch åpner du programmet, i programmet skal det være en mulighet for å importere bilder (så vidt jeg husker) så kan du velge et bilde fra cstrike-mappen din, eller eventuelt merke alle. Men regner med hvis du velger et, vil du få spørsmål om du vil importere hele "rangen".

Annet

Alt står i riktig rekkefølge.

Først recorder du, stoppes ved enten disconnect/avslutt eller 'stop' i console.

Demoen må spilles av for at den skal gjøres om til bilder, derfor skriver du først i console en av kommandoene over (viewdemo/playdemo). Når demoen starter bruker du kommandoen over (startmovie) for å gjøre om til bilder. Du starter selvfølgelig der du vil og stopper der du vil.

Merk: Jeg har satt ' på hver side av en kommando, de skal du ikke ha med.

Demonavn må byttes ut med det navnet du ønsker, og det navnet du brukte når du recordet.

Du kan også angi en hastighet for avspillingen og bildene.

Tror 1 er normal hastighet, og jo høyere tall jo fortere.

Eksempel:

'playdemo demonavn 2'

'viewdemo demonavn 2'

Nå husker jeg ikke helt hvordan viewdemo var i kontrollen, eventuelt hvordan man fikk den fram. Er en stund siden jeg har brukt viewdemo.

Lykke til!

©2004 Zalo Corporation. Med enerett.

(Gjelder selve guiden, alt annet kan du stjele litt fra.)

EDIT: La til Copyright'n som jeg glemte.

Endret av zalo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...