salvi Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Jeg klaska inn en ny harddisk og innstallerte Xp på denne. Alt ser ut til å funke greit (uten at jeg har så mye peil), men jeg synes det går litt tregt. Når det gjelder internett er det snakk om sirup de luxe! Jeg har sjekket at jeg ikke har overskridd nedlastingsgrensa til telenor - der er god margin. Men når jeg er på nett tar det altså en evighet før sidene laster. Det gjelder vel og merke ikke alle sider, noen få funker tilnærmet normalt. Er det Xp som har skylda for dette? Er det noen innstillinger jeg kan endre på for å få normal hastighet? Og, kan det hjelpe å innstallere Windows på nytt? Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 sjekk om du har virus som sitter og mekker. Er det internett eller exploreren som sliter? (viss du downloader noe.. kossen går det) Lenke til kommentar
salvi Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Tør tro på at jeg er virus-fri. Det går greit å laste ned, det er selve surfinga som sliter (mest..). Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 hiv inn mozilla gratis web broswer og MYE bedre en iexplorer Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 d kan vere hardisken viss den var ny spesifikasjona på hdden or resten av maskina? Lenke til kommentar
salvi Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Umm, det var en seagate barracuda 80 GB, 2MB cache. Maskinen var tre år gammel ferdig-sak à la el-kjøp... Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) det kan vere at harddisken er "for bra" til resten men d ville kanskje vert litt rart.. maskina e jo ikkje så gammal.. Endret 23. februar 2004 av Semikolon Lenke til kommentar
salvi Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Får håpe det ikke er noe slikt, jeg tok liketil en "dårligere" disk for å være sikker.. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 viss du ikkje har partisjonert opp harddisken kan du prøve å lage fleire partisjonar med filsystem NTFS og installere på nytt.. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Sett temorary internet files cachen til max 80MB . Og defragmenter disken . Og hvis du har telenor adsl , spesifser proxy servern (proxy.online.no , port=8080 ) Lenke til kommentar
salvi Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Ny-disken har tre partisjoner, to med NTFS. Og defragmenter disken .Og hvis du har telenor adsl , spesifser proxy servern (proxy.online.no , port=8080 ) Det skal vel ikke være nødvendig å defragmentere en helt ny disk? Når jeg satte opp ADSL fulgte jeg anvisningene for manuelt oppsett i XP som de sendte ut med installasjonsprogrammet, burde ikke det være godt nok? Men jeg skal titte på det, takk for tips. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Etter installasjon er det ikke applikasjons basert defragmentert nei . Så start defrag du , gjør analyse , og se etter røde streker . I.E 6 blir ekstremt treg enkelte ganger da cachen kalkuleres etter partisjons størrelse , anbefalt cache er 30-80MB . Lenke til kommentar
salvi Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Etter installasjon er det ikke applikasjons basert defragmentert nei .Så start defrag du , gjør analyse , og se etter røde streker . I.E 6 blir ekstremt treg enkelte ganger da cachen kalkuleres etter partisjons størrelse , anbefalt cache er 30-80MB . Jeg har nå defragmentert disken. Jeg har også redusert plassen til midl. internettfiler. Likevel er maskinen treg, spesielt på nett. Kan det hjelpe å reinnstalere xp? Jeg hadde håpet å finne en annen løsning, men må man, så må man.. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 viss du er heldig går det seg til etter kvert.. men reinstallering løyser OFTE mange problem.. ikkje alltid alle.. kva type minne har du og kor stort? kva type cpu har du og kor rask? kor mange RPM er det på harddisken? kor mange RPM var det på den gamle? Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 (endret) Jeg klaska inn en ny harddisk kanskje grunnen er at du "klaska" den inni Endret 23. februar 2004 av Semikolon Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Har du gjort visuell optimalisering . Fjernet all den xp driten (show window contents when dragging osv ). Ha på de fire nederste valgene holder . Høreklikk my computer properties - advanced - Performance - visual effects tab - settings - ajust for best performance - Lenke til kommentar
salvi Skrevet 23. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2004 Nå har jeg prøvd, det funket heller ikke. Så da lurer jeg på: Når jeg har to disker i maskinen og vil partisjonere og formatere den ene, bør jeg koble fra den andre? Eller går det bra å la den stå i? (De IDE-kablene sitter så jæv.. godt i..) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Kikk litt her først . http://www.speedguide.net/downloads.php E.g disse dsl tweaks: sguide_tweak_2k_pppoe.zip Description: Generic patch for Windows XP/2000 and DSL connections using PPPoE. This patch will optimize your TCP/IP Registry settings for high speed Internet connections. It is specifically designed for PPPoE DSL connections. To install, extract the .inf file first, then double-click (or right-click on filename and choose install from the pull-down menu) and reboot for changes to take effect. OS: Windows 2K/XP | version: 1.0 | date: 12/18/01 | filesize: 1 KB sg_webtweak_2k.zip Description: SpeedGuide Web Patch for Windows 2000/XP OS: Windows 2K/XP | version: 1.0 | date: 12/18/01 | filesize: 1.5 KB Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Eller går det bra å la den stå i? (De IDE-kablene sitter så jæv.. godt i..) Såfall bare trekk ut molex pluggen som gir power til den ene harddisken . Trenger ikke rote med ide kablene . Lenke til kommentar
salvi Skrevet 24. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2004 Nå har jeg reinnstallert, og problemet ser ut til å ha løst seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå