Gå til innhold

Tastatur? bare 2 knapper samtidig?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lagt inn FIFA 2001 på en gammel bæbar pc. Jeg oppdaget at maskinen bare registrerer 2 tastetrykk samtidig, så hvis jeg holder f.eks pil opp og pil venstre og så trykker på f.eks D. da skjer det ingen ting... så derfor går det ikke ann å løpe diagonalt og skyte samtidig på pcen min når jeg spiller FIFA.

Jeg har en stasjonær som er ganske ny og der funker dette med 3 tastersamtidig helt fint!

Er det tastaturet på bærbaren som er "rart"??? eller er dette en innstilling?

Kan dette fikses ved å installere nye drivere eller noe sånt?

Pcen min er av type:

Compaq Armada m300

600mhz

320mbram

Kan noen fortelle meg hva jeg kan gjøre???

mvh. Jørgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte et billig tastatur for en stund tilbake (100,- på elkjøp) som hadde det samme symptomet. Et tastatur er et tastatur tenkte jeg. Er tydligvis forskjell på de. Jeg tenkte det kom av at det var et jalla billig tastatur. Sitter med et IBM tastatur fra 1996 nå hvor jeg ikke har dette problemet.

Lenke til kommentar
Det som er litt merkelig med tastaturet mitt er at ctrl+alt+delete virker helt fint... har bare dette problemet i spill... Er det driverne som det er noe galt med???

tror nok at det er hardware. Altså det er begrenset hvor mye en ps2 port kan overføre "samtidig". Det løses ved at tastene grupperes i sett der bare 2 taster i settet kan være trykket inn samtidig e.l. Det virker som om diverse produsenter velger forskjellige tastegrupper. På tastaturet mitt (som er for øvrig en gammel QuicKEY 106b) kan jeg trykke inn tastene awbylp samtidig og alle registreres, men prøver jeg vrn samtidig så går det gærent... Så da gjelder det å velge riktige bindings i spill (men det går som regel greit). Mulig at andre produsenter velger å stappe f.eks alle bokstaver i samme sett men jeg vet ikke helt sikkert... Husker derimot at jeg en gang ofr en stund siden spilte NFS3 hos en kamerat på split screen og da hadde vi en del problemer siden vi måtte ha 4-5 knapper samtidig og tastaturet hans var av den kranglete typen...

Altså prøv å velge andre bindings i spillet...

EDIT: kom på at det var ikke så greit å skifte bindingene i FIFA spillene... Tja... da vet jeg ikke... Skaff deg en billig gamepad - koster jo bare hundrelappen og er perfekt til fifa...

Kom på en annen ting... kanskje det er kun ps2-port som er begrensningen? USB tastatur ser ikke ut til å ha samme problemer. Og tastaturet mitt er egentlig 5pinDIN med en ps2 konverter... Hmm, nå ble jeg usikker... :dontgetit:

Endret av vehitman
Lenke til kommentar

Hmm.. har et KeyTronic KT2001 Pro og her kan jeg ikke trykke en tredje tast i en annen gruppe enn den grupper jeg trykker tasten i. Heheh...

Eks. Spiller CS.

Løper fremover og sidelengs (W D). Vil gjerne ta frem "Primary Weapon" (1). Det går ikke. Forslag?

Lenke til kommentar
Det som er litt merkelig med tastaturet mitt er at ctrl+alt+delete virker helt fint... har bare dette problemet i spill... Er det driverne som det er noe galt med???

Hvis jeg ikke tar helt feil, er control, alt, og shift "modifiers". Så de er spesielle. I alle fall ved programering.

Har samme "få knapp problemet" ved lieroai spilling på laptopen (jeg bruker linux ikke windows) (compaq evo n600c)

Lenke til kommentar
Hmm.. har et KeyTronic KT2001 Pro og her kan jeg ikke trykke en tredje tast i en annen gruppe enn den grupper jeg trykker tasten i. Heheh...

Eks. Spiller CS.

Løper fremover og sidelengs (W D). Vil gjerne ta frem "Primary Weapon" (1). Det går ikke. Forslag?

Hm, rart jeg har kt2001 pro usb, og der er eneste som ikke funker, "W+A+Tab"

Lenke til kommentar

Har lite å si om det er gammelt eller nytt.

Hadde en maskin med et ganske nytt og bra tastatur, men som kun greide to taster av gangen. :thumbdown:

Så jeg kastet hele greia og installerte mitt gamle tastatur fra 1992. (Før USB, med PS2) Virker strålende, eneste problemet er at jeg gjerne skulle hatt en windows tast.

Skaff deg et gammelt tastatur. Kjenner folk som spiller mye FPS o.l som bruker enda eldre tastatur, pass på så du ikke får et som er eldre enn PS2 porten da, tror den ble oppfunnet rundt 1985-1990.

Endret av Anders81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...